گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به منظور پیشگیری از تعطیلی واحد های تولیدی استان کمیته بررسی صدور اجرائیه ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان باید ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی گفت: با اقدامات بانکها برای صدور اجراییه و به تبع آن مزایده، واحدهای تولیدی تعطیل و کارگران هم بیکار می شوند.

وی افزود: صدور اجراییه تبعات حقوقی دارد و حتی الامکان باید از صدور آن جلوگیری و به واحدها مهلت داده شود.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: هر چند با تلاش و پیگیری ها در دادگستری استان در چند سال اخیر اجازه توقیف ابزار و وسایل تولیدی را نداده ایم اما باید ذیل کارگروه ستاد تسهیل استان، کمیته بررسی صدور اجرائیه تشکیل شود.

آسیابی اظهار داشت: توقیف و ضبط ابزار و وسایل تولید از سوی بانکها، کارخانه ها را تعطیل و کارگران را بیکار می کند در حالیکه می توان با حمایت از این واحدها، مانع از این اتفاق شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی و بانکها برای اجرا نکردن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: امروز دادگستری استان به عنوان ضمانت اجرای این‌مصوبات تبدیل شده است و تولیدکنندگان با در دست داشتن مصوبات این ستاد و به دلیل اجرا نشدن آن به دادگستری مراجعه می کنند در حالیکه بر اساس قانون، دستگاه ها تکلیف دارند که این مصوبات را اجرا کنند.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: بر اساس قانون فقط بانکها، آن هم در مهلت یکماهه امکان اعتراض به مصوبات ستاد تسهیل را دارند در حالیکه بعضاً مشاهده می کنیم دستگاه ها و بانکها از اجرای این مصوبات سر باز می زنند و تولیدکنندگان را دچار مشکل می کنند.

آسیابی ادامه داد: اجرا نکردن مصوبات ستاد تسهیل بر اساس قانون جرم است.