خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تلاش برای رفع چالش صادرات محصول سیب‌زمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در حاشیه بازدید از مزارع سیب‌زمینی شهرستان ازنا، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما افزایش سطح تولید اقتصادی در استان است و خوشبختانه امروز که برکنار کشاورزان پیشرو هستیم و رکورد ۷۰ تن در هکتار سیب‌زمینی در این شهرستان شاهد هستیم.

وی افزود: ما سعی داریم زنجیره‌ای که وجود دارد آن را به شکلی مناسب کامل کنیم که خوشبختانه در بخش تولید سیب‌زمینی عملکرد مطلوبی در سطح استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: برای بسته‌بندی و صادرات این محصول به سایر کشورها از برنامه‌های اجرایی است که با هماهنگی لازم با تنظیم بازار در سطح ملی در دستور کار قرار گیرد تا به‌صورت مداوم صادرات صورت گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه تولیدکنندگان این محصول نباید احساس نگرانی در زمینه صادرات کنند، گفت: تا کنون در زمینه صادرات این محصول تلاش‌های مؤثری صورت‌گرفته اما در مقطعی صادرکنندگان با چالش‌هایی در امر صادرات اعم از نوسانات قیمتی و…مواجه شده‌اند همین امر باعث نگرانی آنها می‌شود که امیدواریم با تدابیر و برنامه‌های مدون این مسئله حل شود و تولیدکننده با آرامش بیشتر در بخش تولید سیب‌زمینی فعالیت کنند.

وی افزود: هدف ما تجهیز کشاورزان پیشرو با ادوات کشاورزی است که با این روش تنها شاهد بهره‌وری در محصول هستیم؛ بلکه باعث صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: طی این دو سال گذشته خوشبختانه روند استفاده از آبیاری قطره‌ای و بارانی در استان به شکل مطلوب و زیادی افزایش پیدا کرده که باعث بهره‌وری آب، افزایش تولید و کاهش مصرف سموم شده امیدواریم که تجاری‌سازی، بازرگانی و سیاست‌هایی که در سطح کلان برای حوزه صادرات گرفته می‌شود بتوانیم روزبه‌روز شاهد رونق و توسعه‌بخش کشاورزی باشیم.