قزوین-رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: نقش امداد گر، پرستار و پزشک واقعاً سازنده است و اگر نبود آمار شهدای جنگ تحمیلی چندین برابر می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله عراقی در اولین یادواره استانی ۲۲ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان قزوین با عنوان سرو سرخ که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ جنگ با سرنوشت انسان‌ها همیشه همراه بوده است به این معنا که از همان ابتدای تاریخ جنگ و درگیری بوده و اغلب تضاد منافع علل آن بوده است.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بیان کرد: در پی تجاوز به کشور پس از انقلاب به ما جنگ تحمیل شد و ما در طی هشت سال با توکل به خدا، رهبری امام و پشتوانه مردم با تقدیم صدها هزار شهید توانستیم تمامیت عرضی کشور را حفظ کنیم و با سربلندی جنگ را اداره کنیم.

وی افزود: نقش امداد گر، پرستار و پزشک واقعاً سازنده است و اگر نبود آمار شهدا چندین برابر می‌شد پس می‌توان به صراحت گفت حضور امدادگر در دفاع مقدس سازنده بود.

این مسئول با بیان اینکه امدادگران در حوادث اولین کمک‌کنندگان هستند بیان کرد: نقش امدادگر قابل چشم پوشی نیست، زمانی که شهدا و مجروحین با بدن‌های متلاشی روی زمین افتاده‌اند این امدادگران بودند که در آن شرایط حساس با اقدام درست جان هزاران انسان را نجات دادند.ش