تفاهم نامه همکاری مشترک رایتل و ذوب آهن اصفهان از هلدینگ‌های وابسته به شستا برای هوشمندسازی زیرساخت‌های ذوب آهن اصفهان به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت خدمات ارتباطی رایتل و شرکت ذوب آهن اصفهان، از هلدینگ های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) ظهر امروز پنج شنبه ۵ مهرماه در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران ماینکس) برگزار شد.

در این مراسم که عارف نوروزی مدیر عامل شستا، حسین ملازاده مدیر عامل رایتل و مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان حضور داشتند، دو شرکت رایتل و ذوب آهن اصفهان در زمینه هوشمندسازی زیر ساختها و توسعه هوش مصنوعی صنعتی تفاهم نامه همکاری ویژه منعقد کردند.

ملازاده گفت: برکسی پوشیده نیست که توسعه هوشمندسازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی می تواند به افزایش بهره وری کمک کرده و این موضوع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: موضوع استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی از مدت های قبل مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و اهمیت این موضوع بیش از پیش نمایان شده است.

به گفته کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: از اواخر سال گذشته اقدامات مختلفی برای هوشمندسازی هلدینگهای شستا و تحول دیجیتال در آنها آغاز شده است و این تفاهم نامه در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و ارتقای جایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی و نیز مصوبات برنامه هفتم توسعه با هدف بهره مندی از ظرفیت های هوشمندسازی هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگهای شستا و در نتیجه افزایش بهره وری و شفافیت منعقد شد.

کوهی درخصوص فعالیت های ذوب آهن اصفهان گفت: از ده سال قبل موضوع ساخت آلیاژهای ریلیز در ذوب آهن آغاز شده است و امروز بسیاری از خصوص متروی تهران و سایر کلان شهرها با تولیدات ریلی ذوب آهن به بهره برداری می رسد.

محور همکاری در این تفاهم نامه ارایه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی به منظور افزایش بهره وری، افزایش درآمد یا کاهش هزینه کاهش خطاهای انسانی افزایش کارایی و بهبود تجربه مشتری است.

با امضای این تفاهم نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را برای گسترش توان ملی در زمینه موضوع این تفاهمنامه و نیل به خوداتکایی ملی مبذول خواهند داشت.