قم- معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: حدود ۳۷ هزار نفر از حوزویان در دفاع مقدس حضور داشتند و نزدیک به ۴ هزار نفر یعنی بالغ بر ۱۰ درصد شهدای دفاع مقدس حوزوی بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید روستا آزاد پیش از ظهر پنجشنبه در یادواره مبلغان مجاهد در قم اظهار کرد: برگزاری محافل و مجالس شهدا مصداق عمل به آیه و «ذکرهم به ایام الله» است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: ایام الله‌ها بسیار مهم هستند و یکی از ویژگی کفار این است که امیدی به ایام الله ندارد و در قرآن آمده که مسلمان گذشت کنید، از کسانی که تعلق خاطر به این ایام ندارند.

وی ابراز کرد: برگزاری مجالس و یادواره شهدا ذکر خداوند است و همواره باید اصرار بر تبیین باشد ضمن اینکه این ایام، ایام رحمت الهی و تبلور غیرت ملی، تبعیت از ولی فقیه و وطن دوستی است.

حجت الاسلام روستا آزاد تصریح کرد: روحانیون تاثیر و تبلور خاصی در دوران دفاع مقدس داشتند ضمن اینکه حدود ۳۷ هزار از حوزویان در جنگ حضور داشتند و نزدیک به چهار هزار نفر از حوزویان یعنی بالغ بر ده درصد شهید شدند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: در عملیات کربلای چهار، ۱۳۹ نفر و در کربلایی پنج، ۵۶۷ نفر از طلاب به شهادت رسیدند و آمار عجیب این است که بیش از نیمی از حوزویان در جنگ مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بالغ بر ۸ هزار پرونده جهادی اعزام وجود دارد و طلاب نقش منحصر به فردی ایفامی‌کردند.