قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از برگزاری ۹ عنوان برنامه به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی هم‌زمان با آغاز هفته گردشگری و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری و صلح» در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط این اداره کل در این ایام گفت: در این هفته سه طرح گردشگری شامل یک هتل دو ستاره، اقامتگاه سنتی و یک سفره‌خانه سنتی در قزوین با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱,۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۶۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین همچنین از رونمایی از کتاب‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به چهار زبان مختلف در این هفته خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با مضمونی واحد به چهار زبان روسی، عربی، چینی و انگلیسی برای ارائه به گردشگران خارجی و یک کتاب نیز به زبان فارسی تهیه و چاپ شده‌اند که هم‌زمان با هفته گردشگری با حضور فعالان گردشگری استان رونمایی خواهند شد.

خزائلی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری اضافه کرد: در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی فعالان این حوزه دو دوره آموزشی با عنوان «مدیریت پذیرش هتل» ویژه هتلداران و دوره آموزشی «آداب معاشرت در تأسیسات گردشگری» برای کارکنان این واحدها برگزار می‌شود.

او افزود: همچنین به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ای از صنعت گردشگری با عنوان گردشگری کشاورزی با همکاری آموزش‌وپرورش استان تور بازدید دانش‌آموزان از مجتمع گردشگری کشاورزی با حضور کارشناسان این حوزه برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از برگزاری نشست تقدیر از فعالان و انجمن‌های حرفه‌ای حوزه گردشگری استان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، تبیین مبانی گردشگری برای دانش‌آموزان با حضور کارشناسان در مدارس، تقدیر از رئیس و هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی قزوین به‌پاس تلاش‌ها و خدمات ارزشمند ایشان در حوزه گردشگری و رونمایی از دو پروژه مطالعاتی این حوزه به‌عنوان دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.