تبریز- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جهاد سازندگی برای توسعه روستایی بسیار تلاش کرد و در این خصوص نقش ویژه ای در توسعه روستاهای کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شفیعی ظهر پنج شنبه در جلسه هم اندیشی روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ناظرین ذبح شرعی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با ادارات کل و یک شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشغول فعالیت است. این سازمان با ادارات تابعه شامل اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل امور عشایر استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، شرکت پشتیبانی امور دام استان و شرکت خدمات حمایتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل دارد. همچنین تشکل‌های مختلف در بخش کشاورزی استان نیز فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی نهاد انقلابی است که با فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و از همان ابتدا با حضور در روستاها و عجین شدن با روستاییان برای توسعه روستایی تلاش کرد.

شفیعی با بیان اینکه بعد از شروع جنگ تیپ ۵۷ فجر در جبهه های غرب و جنوب حضور یافت اضافه کرد: در آذربایجان شرقی ۱۷ هزار نفرنیروی مردمی اعزام شدند که حاصل آن طراحی پل های مختلف مثل خیبر و پل بعثت بود. سردار شهید بهروز پورشریفی طراح پل خیبر بود که افتخار ‌بزرگی است. همین فعالیت ها باعث شد تا حضرت امام خمینی (ره) لقب سنگرسازان بی سنگر را به آنها اعطا کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جهاد سازندگی در استان ۱۲۲ شهید تقدیم انقلاب کرد. جهادسازندگی استان همچنین این افتخار را دارد که ۵۷ نفر از کارکنان آن به درجه رفیع آزادگی و ۵۴۰ نفر به درجه رفیع جانبازی نائل شدند.

شفیعی بیان کرد: کارکنان جهاد سازندگی بعد از ادغام نیز با همان روحیه جهادی در تولید خدمت کردند. امروز ما روز به روز شاهد افزایش تولید و بهره وری هستیم. امیدواریم بتوانیم بیشتر از این هم از ظرفیت های استان استفاده کنیم تا امنیت غذایی تامین شود.