سمنان- رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه از تولیدکنندگان داخلی انتظار می‌رود که به ارتقای کیفیت تولیدات خودشان اهمیت بدهند، گفت: در چارچوب قانون از تولیدکنندگان داخل حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر پنجشنبه در دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: انتظار ما از فعالان بخش خصوصی آن است که بر کیفیت و مرغوبیت کالاها و محصولات خود بیفزایند.

وی با بیان اینکه محصولی که بی‌کیفیت است علاوه بر مخدوش کردن اعتبار تولیدکننده، بازار خریدش را نیز از دست می‌دهد، افزود: فعالان بخش خصوصی بر اجرای قانون می بایست پافشاری کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از هر فردی در هر جایگاه و بخشی که بر اجرای قانون پای می‌فشارد حمایت ویژه می‌کنیم، تاکید کرد: البته ممکن است اختلاف برداشت‌هایی از قانون وجود داشته باشد که این امر نیز با رویه‌هایی که وجود دارد، قابل رفع است.

محسنی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی در حین فعالیت‌های حرفه‌ای و کاری خود با مشکلات متنوعی روبرو هستند، ابراز کرد: این مشکلات در حوزه‌های مرتبط با نقدینگی، رفع تعهدات و مشکلات کارگری هستند و متولیات بخش تولید با آنها مواجهه دارند.

وی افزود: علیرغم تمام این مسائل انتظار ما در دستگاه قضایی از تولیدگران این است که همانطور که این قبیل مشکلاتتان را با صبر و تحمل و عدم عقب‌نشینی و تلاش پشتکار رفع می‌کنند، مشکلاتتان در حوزه‌های حقوقی و قضایی و ثبتی را نیز با همین رویه و مشی حل کنند.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به برخی از مسائل که در سخنان فعالان بخش خصوصی استان سمنان، تاکید کرد: به رغم پیگیری‌ها، بازدیدها و سرکشی‌های مستمر از گمرک ها هنوز در این حوزه با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم.

اژه ای به مسئله بانک که از سوی برخی تولیدگران استان سمنان نیز مطرح شد اشاره کرد و افزود: در حوزه مسائل بانکی نیز چنانچه اتفاقاتی مستمراً تکرار شود، نه تنها به یک بانکِ مشخص، بلکه به حیثیت و امانت‌داری کلیت نظام بانکی لطمه وارد می‌شود.

وی افزود: ما در گذشته در جریان جلساتی با متولیان نظام بانکی کشور بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی ناظر بر رفع مسائل و مشکلات نظام بانکی تأکید می‌کردیم و در نتیجه‌ی تکرار این تاکیدات و اتخاذ برخی راهکارها و تدابیر، اکنون مشکلات این حوزه اگرچه رفع نشده اما مقداری تقلیل یافته است.