اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: تاریخ نگاری انقلاب اسلامی مخصوصا دفاع مقدس باید در یاد و خاطره مردم ایران حک شود چرا که دفاع مقدس هویت و شناسنامه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل شامگاه پنجشنبه در دورهمی خانواده شهدا، جانباز و ایثارگر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: هدف از تکرار و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و رزمی هفته فاع مقدس نشان دادن فداکاری‌ها و ایثار رزمندگانی است که برای انقلاب اسلامی ایران جان خود را از فدا کردند.

وی با بیان اینکه مردم نیاز به حرف‌های تکراری ندارند و ما باید با برگزاری یادواره‌های باشکوه همچون یادواره ۳۴۰۰, شهید استان اردبیل برای دفاعی که مقدس بود و پاک ادای دین کنیم، گفت: تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای است برای ادامه راه آنها که باید به صورت جهادی و اخلاص در سنگرهای فرهنگی، علمی و سازندگی در جریان باشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به خصوص ۸ سال دفاع مقدس باید در یاد و خاطره مردم ایران حک شود چرا که افتخار بزرگ و دفاعی مقدسی است که ادامه آن در کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان در حال تکرار است.

سرداری محمدی اصل با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما در عصر حاضر بصیرت افزایی جوانان و تولید محتوای غنی از دفاع مقدس و پیروی از ولایت در مقابل دشمنان است، خاطرنشان کرد: ما امروز نیز در جنگ نرم با دشمن هستیم و نیاز داریم تا در سنگر علم و فرهنگ بخصوص دنیای مجازی فعالیت شبانه روزی داشته باشیم تا بتوانیم از هویت و ملیت ایران اسلامی دفاع کنیم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس افزود: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اولویت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در برگزاری کنگره ملی شهدای استان، سعی‌مان بر این بود که تمام همت خود را به کار بگیریم و کارهای موثری در این یادواره مهم صورت بدهیم.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران در تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: حضور فرزندان شهدا در اداره کل یک برکت است و این همکاران همواره در دستیابی به اهداف سازمانی نقشی مؤثر را ایفا کرده‌اند.