وزیر امور خارجه روسیه از سازمان ملل متحد خواست که در «ابتکارهای صلح دروغین» در خصوص مسئله اوکراین مشارکت نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که به نمایندگان نهادهای وابسته به این سازمان اجازه ورود به «ابتکارهای دروغین صلح» پیرامون مسئله اوکراین را ندهد.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر اهمیت پایبندی قاطع از سوی سران و تمامی کارکنان دبیرکلی سازمان ملل متحد نسبت به اصول بی‌طرفی از جمله مسائل مرتبط با جنایت‌های نظام کی‌یف تاکید کرد.

در بیانیه صادرشده از سوی وزارت امور خارجه روسیه آمده است: به صورت فوری از آقای گوترش می‌خواهیم که به نمایندگان نهادهای سازمان ملل متحد اجازه ندهد وارد ابتکارهای صلح دروغین و سیاست‌زده در خصوص بحران اوکراین شوند.

گفتنی است پیش‌تر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر از «طرح صلح» خود در خصوص حل و فصل جنگ اوکراین سخن گفت.

رئیس جمهور اوکراین همچنین خواهان «آمادگی سران کشورها برای نشست دوم صلح» در اوکراین شد، اما مشخص نکرد که در این نشست چه چیزی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این زلنسکی خواهان حضور چین، برزیل، کشورهای آسیایی، کشورهای آمریکای لاتین، آمریکا و دیگر کشورها در روند حل وفصل جنگ اوکراین شد.