قم- شهر قم در سالروز ورود کریمه اهل بیت (ع) غرق شادی و سرور بود و برای خوش آمدگویی به محضرشان از مسیری که حضرت قدم بر خاک شهر قم نهادند، راهی بارگاه مطهرشان شدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: امروز سالروز ورود بانوی مهر و محبت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم است و کاروان نمادین شتران جهاز شده از مسیری که حضرت قدم بر خاک شهر قم نهادند، راهی بارگاه مطهرشان شدند.

همه از گوشه و کنار این دیار برای خوش آمد گویی به محضر حضرت معصومه سلام الله علیها به حریم مطهرش آمده بودند، تا ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت‌اش ابراز کنند.

قم به یمن ورود این بانو بیش از ۱۲۰۰ سال حریم اهل بیت (ع) بوده و این بارگاه مامن آرامش و تعالی دلدادگان است.

امروز مردم قم رسم وفاداری را ادا کردند و با گل و گلاب رهسپار مضجع شریف بانوی کرامت شدند تا این بارگاه را گلباران و عطرافشانی کنند.

اقصی نقاط دیار بانوی کریمه اهل بیت به گل و زیبن آذین بندی شده بود و همه با اهدای گل به ساحت مقدس این بانو ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.

کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم با حضور با شکوه مردم ولایتمدار قم و همراهی خادمان حرم مطهر با پیمودن مسیر میدان معصومیه تا حرم مطهر استقبال با شکوه مردم قم از حضرت فاطمه معصومه (س) در سال ۲۰۱ هجری را تداعی کرد.

بالگردهای فراجا هم امروز برای گلباران هوایی کاروان کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم راهی آسمان شده بودند تا نغمه شادی را به فراز عروش برسانند.

هیئات مذهبی و دسته‌های شادی هم امروز با تجمع در خیابان‌های دیار بانوی کریمه اهل بیت حال و هوای دیگری را اتمسفر این شهر بخشیدند و با نجوای ذکر اهل بیت فضای شهر را نورانی کردند.

میعادگاه منتظران هم امروز غرق شادی و سرور بود و عشاق المهدی برای عرض ارادت و تبریک به یمن ورود اخت الرضا (ع) گردهم آمدند و ورود ملیکه جهان را تبریک گفتند.

۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود بانوی کرامت به قم است؛ آن حضرت با قدوم مبارک خود این شهر را متبرک گردانیدند و به درخواست موسی بن خزرج پسر سعد اشعری که از بزرگان قم بود، منزل او را منور و در آنجا اقامت کرد.

آن بزرگوار به مدت ۱۷ روز در این شهر زندگی کرد و سرانجام در روز دهم ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری، پیش از آنکه به دیدار برادر موفق شود، در دیار غربت و با اندوه فراوان دیده از جهان فروبست و شیعیان را در ماتم خود به سوگ نشاند؛ مردم قم با تجلیل بسیار پیکر پاک آن حضرت را به سوی محل فعلی که در آن روز بیرون شهر و به نام"باغ بابلان" معروف بود، تشیع کردند.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند امام بزرگوار فرموده‌اند که زیارت حضرت معصومه (س) معادل بهشت است و بهشت را واجب می‌کند، بنابراین سعی داشته باشید به مکان نورانی و مقدس تشرف داشته باشید.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: این تعبیر واجب را دست کم نگیرید، چراکه یک مهری از این بانو به دل انسان می‌افتد که دیگر انسان راه جهنم و انحراف را نمی‌رود.

وی ابراز کرد: این روزها سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم است و ایشان در ۲۳ ربیع الاول وارد قم شدند و به مدت ۱۷ روز در قم مهمان بودند.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: در روایات بسیاری به اهل قم و شهر قم اشاره شده و این شهر سرزمین مقدسی است چون در روایات می‌فرماید: زمین‌ها و مکان‌ها متفاوت هستند، مثلاً زمین کربلا یا زمین مسجد الحرام متفاوت از سایر زمین هاست.

وی ادامه داد: طبق این روایت که زمین‌ها و مکان‌ها متفاوت هستند، یکی از زمین‌های متفاوت سرزمین مقدس قم است که خداوند شرافت داده و اینجا را خاص قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: ما یازده امام حرمی داریم و آن حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم است و اهل قم از ما هستند و ما از آنان هستیم.

حجت الاسلام فرحزاد عنوان کرد: امام صادق برای اهل قم دعا کردند و فرموده‌اند: در زمان غیبت که فتنه‌ها زیاد شد به قم و حوالیش پناه ببرید، چون خدا بلا را از قم دفع می‌کند.

وی گفت: قم شهر شیعیان است، هیچ شهری مانند قم شیعیان و راویان معتبر شیعی نداشته است و بیشتر روات شیعیان از قم هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پناه و ملجأ دردمندان است و جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خیلی بالاست و ائمه بسیاری در مورد ایشان سخن گفته‌اند.