سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان بحث جدایی دو فدراسیون قایقرانی و روئینگ را تصمیم خوبی دانست که می تواند به استقلال این رشته کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون قایقرانی در خصوص جدایی رشته روئینگ و استقلال این رشته به یک فدراسیون مستقل گفت: این بحث جداسازی را دنیامالی از سال‌ها قبل پیگیر بود. وی معتقد بود رشته های بادبانی، روئینگ و کانویینگ باید سه فدراسیون مجزا داشته باشند. در نهایت وی که هم اکنون در مسند وزارت قرار گرفته، تصمیم قطعی دارد تا این‌ها فدراسیون‌های مجزا تشکیل شوند.

وی افزود: در حالت کلی اگر تمام الزامات کار به درستی پیش برود استقلال دو فدراسیون خوب است. چون این دو فدراسیون در جهانی هم جدا هستند، اگر نگاه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این فدراسیون ها هم صورت مستقل داشته باشد، می‌توانند مستقل تصمیم بگیرند و بودجه بگیرند و در نهایت تصمیم گیری ها بیشتر و بهتر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی روئینگ در پاسخ به این پرسش که «آیا زیرساخت‌های لازم برای جدایی دو رشته فراهم است؟ هم گفت: بحث مشکلات زیر ساخت از زمانی که روئینگ وارد ایران شد وجود داشت. در مقاطع مختلف تلاش شد در شهرهای مختلف پیست احداث شود. در بوشهر و انزلی در زمان دنیامالی پیگیری های شد ولی به سرانجام نرسید. پیستی در آذربایجان غربی از قبل پیگیری شده که امیدوارم به نتیجه برسد.

فرزام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «تکلیف کمپ تمرینی چه خواهد شد؟» بیان کرد: باید جداسازی دو فدراسیون انجام شود و کادر جدید شاکله خود را مشخص کند. فعلاً بیشتر می خواهند کمپ‌ها در پشت سدها باشد تا بعد بستری فراهم شود که کمپی مناسب برای روئینگ ایجاد شود.

وی در خصوص حضور تیم روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان هم تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از المپیک بخش عمده بچه‌ها در زیر مسابقات ۲۳ سال شرکت کردند فرصتی کمتر از سه هفته داشتم تا تمرینات را برگزار کنم. در نهایت ترکیبی از ورزشکاران زیر ۲۳ سال و بزرگسالان را دور هم جمع کردم.

سرمربی تیم روئینگ در پاسخ به این پرسش که «آیا بحث بازگشت نازنین ملایی همچنان مطرح است؟» گفت: او خودش تصمیماتی دارد که باید به نقطه نهایی برسد تا آن را اجرایی کند. اگر می خواهد در جایگاه ورزشکار یا مسند دیگر باشد باید به تصمیم نهایی برسد.

فرزام همچنین در خصوص اینکه «آیا نازنین ملایی می تواند تنها تمرین کند و در تست‌ها شرکت کند؟»، تصریح کرد: ۱۵ سال به صورت مستمر سرمربی تیم ملی بودم کلاً نه فقط در مورد نازنین ملایی برای هر کسی که در ماده تک نفره مستقل تمرین می‌کرد این شرایط را ایجاد کردم که می تواند برای حضور در تیم ملی تست بدهد.