شهرکرد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط نامساعد استان در حوزه صنایع دستی، گفت: متاسفانه توانی برای اتحادیه‌های صنایع دستی در استان باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی ظهر امروز شنبه در کارگروه توسعه بخش تعاون چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای مدیران ۲۸ دستگاه اجرایی که وظایفی در سند توسعه بخش تعاون بر عهده آنان گزاشته شده است، ابلاغ زده شود و وظایف آنان را نیز در این ابلاغ تاکید کنید.

وی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند وظایفی که در سند توسعه بخش تعاون به آنان ابلاغ شده است را راهبری و مدیریت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسئله اتاق تعاون، ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در این اتاق رخ داده است، شأن اتاق با منزلت استان همخوانی ندارد، اتاق تعاون باید پوست‌اندازی کند و تبدیل به اتاق شود، باید منتظر نسل جدید اتاق باشیم.

منزوی عنوان کرد: همه مراکزی که مجوز صادر می‌کنند و به نوعی با بخش تعاون ارتباط دارند، باید متقاضیان را به سمت تشکیل شرکت‌های تعاونی هدایت کنند، برای رسیدن به این مهم باید مزیت تشکیل تعاونی برای متقاضیان شرح داده شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط برای چند مورد از تعاونی‌‎ها در چهارمحال و بختیاری حاد است و اگر برای نجات آن‌ها برنامه‌ریزی نشود همین‌ها را نیز از دست خواهیم داد، یکی از این تعاونی‌های اتحادیه‌های صنایع دستی هستند، مجموعه‌های مربوطه در حوطه صنایع دستی باید تلاش کنند تا مشکلات این گروه حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط نامساعد استان در حوزه صنایع دستی، اضافه کرد: متاسفانه توانی برای اتحادیه‌های صنایع دستی در استان باقی نمانده است.

منزوی بیان کرد: مورد بعدی که مشکل دارند، تعاونی‌های فرش هستند، این مقوله بسیار مهم است که باید درخصوص فرش دستباف و تعاونی‌های این حوزه اقدامی انجام شود.