سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: تقویت مشارکت عمومی برای تامین لوازم مورد نیاز دانش آموزان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین ذوالفقاری ظهر شنبه در آیین ملی زنگ عاطفه‌ها به منظور مشارکت نیکوکاران برای کمک به تامین ملزومات آموزشی دانش آموزان نیازمند به میزبانی دبستان دخترانه شاهد سمنان بابیان اینکه این آیین امروز در یک هزار و ۲۰۰ مدرسه سطح استان برگزار شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام کمک به دانش آموزان مناطق محروم است.

وی بابیان اینکه بالغ بر شش هزار فرزند در سطح استان، از نعمت پدر بی‌بهره یا بد سرپرست هستند، افزود: از خیران دعوت داریم تا با حضور خودشان این فرزندان را مورد حمایت قرار دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تقسیم شادی و نشاط بین دانش آموزان از اهداف اجرای این آیین است، ابراز داشت: تامین نوشت افزار و ملزومات تخصصی آموزشی دانش آموزان و پرداخت شهریه، هزینه های علمی و مقالات دانشجویان از دیگر برنامه هایی که پیگیری می شود.

زنگ عاطفه‌ها بهانه‌ای برای همدلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با بیان اینکه در برگزاری جشن عاطفه ها، فرهنگ همدلی انتقال می یابد، ابراز داشت: این جشن در همه مدارس برای جذب سرمایه گذار و خیران و نیکوکاران برپا می شود.

محمد وزیری با بیان اینکه یکی از شاخصه های اصلی مدرسه مومنانه، مشارکت دانش آموزان است، تصریح کرد: تقویت این مشارکت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جشن عاطفه ها نماد تقسیم عشق و محبت بین دانش آموزان و بروز بلوغ عاطفی و اجتماعی است.

مشارکت دانش آموزان برای کمک به همنوع

استاندار سمنان نیز بابیان اینکه آیین ملی جشن عاطفه ها با هدف افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان برگزار شده است، ابراز داشت: دانش آموزان برای اقلام آموزشی همکلاسی یا هم مدرسه ای خود را فراهم می‌کنند.

سید محمد رضا هاشمی تصریح کرد: جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را محکوم کرده و انشالله روزی شاهد ریشه کنی این رژیم منحوس خواهیم بود.

وی افزود: به امید روزی که دانش آموزان فلسطین و غزه نیز بتوانند در فضایی آرام، امن و شاد از محیط آموزشی مدارس بهره مند شوند.