انزلی- استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: این کار سبب رونق صنعت گردشگری استان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۰ پروژه گردشگری در انزلی اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پدیده های هزاره سوم، طی نیم قرن گذشته با رشد تصاعد گونهخود تاثیر به سزایی در رشد و پویایی اقتصادی، تبادلات فرهنگی کشورها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های اقتصاد گردشگری در این استان بیان کرد: بیش از ۴۰۰ عرصه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف شناسایی و احصا شده است.

عباسی از افزایش ۱۷۰ درصدی حضور گردشگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده های آماری در شش ماه نخست سال بیش از ۴۵ میلیون گردشگر و مسافر وارد گیلان شدند.

وی به اشاره به ثبت و شناسایی ۳۹ غذای محلی و بومی در رشت افزود: رشت بعنوان شهر خلاق ایران شناخته شده و این ظرفیت به رونق گردشگری استان گیلان کمک می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: ثبت جهانی ماسوله، صنعت گردشگری استان گیلان را رونق می بخشد.

عباسی با اشاره به مرمت ۱۳۰ بنای تاریخی در گیلان بیان کرد: تعیین تکلیف بیش از ۱۲۰ بنای تاریخی در استان گیلان صورت گرفته و این روند استمرار خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود جنگل های میلیون ساله هیرکانی در گیلان افزود: اولین پلاک ثبتی جنگل های هیرکانی در گیلان نصب شده است.

استاندار گیلان با اشاره به هزار و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان بیان کرد: حدود ۱۶۰۰ نفر اشتغال زایی در حوزه گردشگری در گیلان در طی سال های اخیر ایجاد شده است.

۱۰ پروژه گردشگری گیلان به صورت همزمان و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر میراث‌فرهنگی در انزلی به بهره برداری رسید.