وزیر خارجه روسیه با اشاره به حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه، می‌گوید که خاورمیانه در آستانه جنگی بزرگ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که به‌رغم تصویب چندین قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش‌بس و ورود بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد و منطقه خاورمیانه در آستانه جنگی بزرگ قرار گرفته است.

لاوروف اظهار داشت: خاورمیانه بار دیگر در آستانه جنگی بزرگ قرار دارد که برخی افراد خیلی خیلی به آن علاقه دارند! ۱۰ روز پیش مجمع عمومی (سازمان ملل) قطعنامه‌ای را در حمایت از نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری تصویب کرد که آشکارا اشغال اسرائیل بر سرزمین فلسطینیان را غیرقانونی دانسته و بر لزوم پایان آن تاکید دارد. اکثریت قریب‌به اتفاق اعضای شورای امنیت از این ابتکار که هدفش دستیابی به توافقی عادلانه و پایدار برای جنگ فلسطین و اسرائیل و همچنین تحقق حق فلسطینیان برای ایجاد کشور مستقل خود در چهارچوب مرزهای ۱۹۶۷ است، حمایت کردند.

وی به تصمیمات روشن سازمان ملل درباره این مساله اشاره کرد و افزود: جنگ حل‌نشده فلسطینیان و اسرائیل تاثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر کل منطقه دارد. بحران غزه که شدت آن بی‌سابقه و عواقبش ویرانگر است، به کاتالیزوری بدل شده که تنش و رویارویی لبنان و اسرائیل را نیز تسریع کرده و شدت بخشیده است.

دیپلمات ارشد روس به شهادت دست کم ۵۵۸ نفر شامل زنان و کودکان در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره و تاکید کرد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن زخمی شدند و هزاران نفر نیز آواره شدند. ما اقدامات اسرائیل که نقض فاحش حاکمیت لبنان است را شدیداً محکوم می‌کنیم. حملات کور که قربانیان آن غیرنظامیان هستند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. مسیر جنگی که تل‌آویو انتخاب کرده، هیچ کمکی به امنیت مرز لبنان و اسرائیل نخواهد کرد. گواه آن هم حمله سال ۲۰۰۶ اسرائیل به لبنان است که زرادخانه مملو از تجهیزات نظامی و پیشرفته‌ترین تسلیحات نتوانست به اسرائیل برای نیل به اهدافش کمک کند.