وزارت کشور ترکیه خبر از دستگیری دو نفر از عوامل حمله کننده به «سرهات آکین» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، «سرهات آکین» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ترکیه چند شب پیش و پس از ترک استودیو تلویزیونی، مورد حمله ۴ فرد مسلح قرار گرفت و از ناحیه پا مصدوم و به کمک عابران راهی بیمارستان شد. او به عنوان یک کارشناس فوتبال در یک برنامه تلویزیونی در ترکیه شرکت فعالیت می کند.

روزنامه حریت ترکیه در این رابطه نوشت: با اعلام علی یرلیکایا (وزیر کشور ترکیه)، دو نفر از چهار مظنونی که در حمله مسلحانه به «سرهات آکین» فوتبالیست سابق تیم ملی ترکیه نقش داشتند، دستگیر شدند.

یرلیکایا در اطلاعیه‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، توضیح داد که این حادثه در منطقه قواجیک از بخش بیکوز استانبول رخ داده است. بر اساس تحقیقات پلیس استانبول، مشخص شده که مهاجمان با یک موتورسیکلت و یک خودروی همراه، این اقدام را هماهنگ کرده‌اند.

وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که افراد درگیر در این حادثه با نام‌های اختصاری E.Ü، M.A، O.D، و O.M شناسایی شده‌اند. در ادامه، دو نفر از این افراد، یعنی E.Ü و M.A، که در این حمله کمک و پشتیبانی کرده‌اند، بازداشت شده‌اند. اما تلاش‌ها برای دستگیری O.M که هدایت موتورسیکلت را بر عهده داشت و O.D که به پای آکین شلیک کرده است، همچنان ادامه دارد.