کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ماموریت حزب الله با شهادت رهبران از بین نمی‌رود.

«نوذر شفیعی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و ضرورت پاسخ به جنایات رژی صهیونیستی، اظهار داشت: مشخصه یک سازمان با یک گروه این است که سازمان به لحاظ تشکیلاتی و سازماندهی قوی‌تر است؛ در عین حال اهداف یک سازمان گسترده تر و پایدارتر است. بنابراین سازمانی مثل حزب الله دارای تشکیلاتی قوی است و به لحاظ تسلیحاتی و توانایی تسلیحاتی یکی از قوی ترین سازمان هاست و در مواردی توانایی آن از برخی کشورها بالاتر است.

وی ادامه داد: این سازمان یک سلسله مراتب دارد و با شهادت یک فرمانده افراد دیگری جایگزین خواهند شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حزب الله و مقاومت قائم به فرد نیست، با اشاره به ماموریت هی این سازمان گفت: حزب الله سازمانی است که برای پایان دادن به اشغال شکل گرفته است لذا مادامی که آن اهداف وجود داشته باشد، اقدامات ادامه خواهد داشت. بنابراین ماموریت این سازمان با شهادت رهبران آن از بین نرفته است.

حزب الله بخشی از یک شبکه به نام «مقاومت» است

شفیعی عنوان کرد: حزب الله بخشی از یک شبکه به نام «مقاومت» است لذا از جانب جریان‌های مقاومت حمایت می شود لذا نمی توان گفت که با شهادت رهبران، آن گروه هم از بین می رود. این سازمان از یک پشتیبانی شبکه ای به نام محور مقاومت برخوردار است. همه اینها باعث می شود که به رغم آسیب هایی که می بیند، باید انتظار داشته باشیم که حزب الله بماند و به ماموریت هایش ادامه دهد و جبهه مقاومت هم از آن پشتیبانی به عمل آورد.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه گفته می شود ممکن است این سازمان دچار ضعف شود اما چه بسا در چارچوب یک بازسازی بتواند اقدامات جدی تری را انجام دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: وقتی «اسماعیل هنیه» به شهادت رسید تصور این بود که حماس از بین می رود، در حالیکه رادیکال تر شد. یعنی با جایگزین شدن «یحیی السنوار» اهداف و آرمان های فلسطین با شدت بیشتری پیگیری می شود.

شفیعی در مورد نحوه پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه رژیم اسرائیل علیه حزب الله انجام داد ناشی از انفعال نیروهای مقاومت است. وقتی شاهد به شهادت رسیدن ۵۰ هزار نفر از مردم غزه، ترور هنیه، ماجرای پیجرها و شهادت رهبر حزب الله، هستیم، باید انتظار ادامه داشتن چنین اقداماتی را در آینده نیز داشته باشیم چرا که وقتی رژیم پاسخی دریافت نمی کند به این روند ادامه خواهد داد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر روند پاسخ همینگونه ادامه یابد باید منتظر باشیم دشمن پس از حزب الله به سراغ حشدالشعبی و سپس انصارالله و سپس به سراغ ایران بیایند. اما اگر پاسخ قاطع دریافت کند متوجه می شود اقداماتش هزینه زاست.