تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان موسیقی طی سال‌های اخیر آثاری را در تجلیل از مقام ارزشمند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جبهه مقاومت منتشر کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان موسیقی طی سال‌های اخیر آثاری را در تجلیل از مقام ارزشمند شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جبهه مقاومت و همچنین برعلیه رژیم صهیونیستی منتشر کرده و عرض ارادت خود را به این شهید بزرگوار اعلام داشته اند.

شهادت جانسوز دبیرکل حزب الله لبنان بهانه ای شد تا رجوع دوباره ای به برخی از نماهنگ‌ها و تک آهنگ‌های موسیقایی داشته باشیم که طی سال های اخیر در تجلیل از شهید سید حسن نصرالله و جبهه مقاومت پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

مرکز هنری رسانه ای نهضت؛ نماهنگ «اسمع یا صهیون»

ابوذر روحی، مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) هم روز ششم مهر بود که همزمان با حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان نماهنگ جدید خود با عنوان «اسمع یا صهیون» را منتشر کرد.

این نماهنگ با شعری از مصطفی باغبانی در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه جبهه مقاومت و مردم لبنان تولید شده است.

در این نماهنگ، گزیده‌ای از سخنرانی تلویزیونی روز قدس رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ آمده است که با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، به جبهه مقاومت اطمینان می‌دهند که خداوند متعال به کسی که دین او را یاری کند یاری می دهد.

مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با همکاری موسسه «مرد میدان»، تولید این نماهنگ را برعهده داشته است.

برای شنیدن نماهنگ «اسمع یا صهیون» اینجا را کلیک کنید.

محسن توسلی؛ نماهنگی به یاد سید شهید با همکاری یک گروه لبنانی

محسن توسلی خواننده موسیقی پاپ که طی سال های گذشته آثار متعددی را در حوزه محور مقاومت منتشر کرده است، طی سال های گذشته بود که با همراهی یک گروه لبنانی نماهنگی را به یاد حضرت سیدالشهدا (ع) و شهید سید حسن نصرالله منتشر کرد.

این قطعه با شعری از حسام محولاتی، تنظیم امید رهبران و همکاری گروه «فرقه الرضوان» لبنان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

محسن توسلی در همین قالب مجموعه موسیقایی را نیز با موضوع جبهه مقاومت منتشر کرده که در فواصل زمانی مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

برای تماشای نماهنگ محسن توسلی با موضوع همبستگی با حزب الله لبنان و شهید سید حسن نصرالله اینجا را کلیک کنید.

باشگاه ترانه و موسیقی راه؛ نماهنگ «یا نصرالله»

شهریور ماه سال ۱۳۹۵ بود که همزمان با سالروز تولد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نماهنگ «یا نصرالله» با صدای علی العطار در فضای مجازی منتشر شد.

باشگاه ترانه و موسیقی «راه» وابسته به واحد موسیقی «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» همزمان با سالروز تولد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نماهنگ «یا نصرالله» با صدای علی العطار را منتشر کرد.

جواد نصرالله ترانه سرا، زیاد بطرس آهنگساز و تنظیم و علی العطار خواننده برخی از عوامل اجرایی نماهنگ «یا نصر الله» هستند.

برای تماشای نماهنگ یا نصرالله اینجا را کلیک کنید.

ابوذر روحی؛ نماهنگ «نحن المنتقمون»

نماهنگ «نحن المنتقمون» به آهنگسازی احسان جوادی و خوانندگی ابوذر روحی روز نهم اردیبهشت توسط مرکز هنری رسانه ای نهضت منتشر شد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

برای تماشای نماهنگ «نحن المنتقمون» با صدای ابوذر روحی اینجا را کلیک کنید.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی؛ نماهنگ «ما باز می‌گردیم»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم روز شنبه هفتم مهر هم زمان با شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نماهنگی را منتشر کرد.

در این نماهنگ که با نام «ما باز می گردیم» پیش روی مخاطبان قرار گرفته، محمدمهدی سیار ترانه سرا، محمدرضا عقیلی آهنگساز و تنطیم کننده، علیرضا علیزاده خواننده عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.

برای مشاهده نماهنگ «ما باز می‌گردیم» اینجا را کلیک کنید.