عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به جنایات رژیم صیونیستی و شهادت سیدحسن نصرالله گفت: اضمحلال و تضعیف رژیم اسرائیل مشهود است.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و ادامه مسیر جبهه مقاومت، اظهار کرد: واقعیت امر این است که نهضت ضد صهیونیستی که از گذشته‌های دور بیشتر یک ماهیت منطقه‌ای و اسلامی داشت، امروز از حد مرزهای ایدئولوژیکی و دینی ما فراتر رفته و جنبه انسانی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی امروز به حدی ابعاد جنایت خودش را گسترده کرده است که مقابله با آن به موضوعی بشری و انسانی تبدیل شده، ادامه داد: جهان در برابر رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها موضع دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری اینکه گرچه از تاریخ مبارزات سال‌های ۱۹۴۸ عرصه مقاومت که قبلاً ماهیت عربی داشت امروز به ماهیت جهانی رسیده است، گفت: امروز ماهیت تقابل و رودررویی یک نظام استکباری یک رژیم ستمکار است که مقابل انسانیت و عدالت ایستاده است.

عطریانفر شهید سید حسن نصرالله را برجسته‌ترین چهره مقاومت دانست و افزود: رهبر حزب الله لبنان رهبری جریان مقاومت را عهده‌دار بود که امثال او در جهان پیرامونی تقریباً نادر و نایاب است و اگر ما بخواهیم کسی را با آن شهید بزرگوار مقایسه کنیم تنها شهید قاسم سلیمانی که همرزم و برادر او بود که در یک جبهه و سنگر مقاومت همدلانه با یکدیگر طراحی‌های ضد صهیونیستی را پیش می‌بردند.

وی ادامه داد: ما بسیار غم انگیز هستیم، هم ملت ایران و هم ملت‌های عربی حتی رهبران جهان عرب قدر و قیمت مرحوم شهید سید حسن نصرالله را بسیار خوب می‌دانستند و همه آنها در شهادت این رهبر مقاومت اندوهگین هستند.

اضمحلال و تضعیف رژیم اسرائیل مشهود است

عطریان‌فر به پیام رهبری در پی شهادت سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: در پیام رهبری هم این مشهود بود که هر میزان که صحنه مقاومت عرصه تنگ‌تری پیدا کند این دلالت بر این دارد که جبهه مقابل رو به اضمحلال و تضعیف است و واقعیت این است که ما امروز با چالش سنگینی روبرو هستیم. و واقعیت این است که امیدها همچنان زنده است و حزب‌الله لبنان نهادی نیست که ذیل مرحوم شهید سید حسن نصرالله باشد. اگرچه این شهید در بلندآوازگی و تقویت حزب الله لبنان نقش کلیدی داشت، اما شخص سید حسن نصرالله مولود و محصول حزب الله و دوران ارزشمند و تاریخی مقاومت است.

وی با آینده جبهه مقاومت و حزب الله لبنان پس از شهادت سید حسن نصرالله، بیان کرد: پیش بینی می‌کنم صحنه آینده، صحنه توفیق بیشتری برای حزب‌الله لبنان باشد؛ اگر به گذشته نگاه کنید از سال‌های بسیار پیشین که جبهه مقاومت در لبنان علیه اسرائیل گشوده شده بود و حامیان فلسطینیان در جبهه گسترده جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی، یک جبهه نیرومند و پایدار بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: رهبران حزب الله از جمله مرحوم شهید سید عباس موسوی در همان مقاطع که جبهه مقاومت گسترده بود، به شهادت رسید؛ احساس می‌کردیم حزب الله زیان و صدمه سنگینی خورده است، در دل همان حادثه تلخ، شخصیت بزرگواری مثل سید حسن نصرالله ظهور پیدا کرد. پیدایش او مایه چشم روشنی همه رزمندگان بود و موجب تقویت بنیه مقاومت شد.

نیروهای کارآمد در حزب‌الله طلوع می‌کنند

عطریانفر که ظهور سید حسن نصرالله در جبهه مقاومت را موجب گستردگی این جبهه دانست، ادامه داد: اگرچه جایگزینی هم اکنون برای شهید سید حسن نصرالله سخت است و کمتر کسی را می‌توان جایگزین او کرد، اما محتوای مقاومت این را به ما می‌آموزد که این جبهه مبارزه اعتقادی است و حتماً شخصی جایگزین خواهد شد و جبهه مقاومت با تکیه و پیوندهای استراتژیک و ساختارمند مقاومت حزب الله لبنان این نقیصه بزرگ را حتماً جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: حزب‌الله لبنان نشان خواهد داد که اسرائیل با هر سطحی از تهاجم خود علیه نیروهای حزب الله و مقاومت بجنگد از دل نهادهای مقاومت از جمله حزب الله نیروهای کارآمد و کارآمدتر طلوع می‌کنند و با نقش آفرینی خود سرنوشت بسیار درخشان و عدالت خواهانه‌ای را در منطقه رقم خواهند زد.