شاهرود- امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه تعطیلی کامل معدن بوکسیت تاش مطالبه عموم مردم شاهرود و بسطام است، گفت: شاهوار مهمترین تامین کننده آب در شرق استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه شنبه در جلسه‌ای با اعضای کمیته مردمی صیانت از کوهستان شاهوار به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه مسائل مربوط به معدن در دولت شهید رییسی گفته و اقدامات لازم انجام گرفته است، ابراز داشت: اگر قرار است گروه‌هایی شامل رسانه‌ها و کارشناسان از محیط تخریب شده شاهوار بازدید و مستند سازی انجام دهند باید به حقایق و مطالبات روز جامعه از جمله بحران آب اشاره شود.

امینی با تاکید بر اینکه مطالبه عموم مردم شاهرود و بسطام تعطیلی کامل معدن بوکسیت تاش است، گفت: شاهرود شهر معدنی است اما تخریب‌های وسیع محیط زیست و منابع آبی نباید صورت گیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اخیراً گروهی به عنوان مستندساز در منطقه حضور پیدا کرده‌اند، خطاب به این افراد گفت: هنوز مدرسه‌های دو شیفته و مشکلات بسیاری در شاهرود وجود دارد و اگر می‌خواهید مستندی بسازید جا برای تهیه آن زیاد است.

امینی بابیان اینکه موضع‌گیری ما پیرامون شاهوار همان مطالبه مردم و حفظ منابع آب است، تصریح کرد: نباید فرصتی فراهم کنیم تا دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد و از دعواهای محیط زیستی بهره برداری کنند.

وی موضوع آب را برای شاهرود بحرانی دانست و افزود: ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شاهرود است و لذا مرتب در حال شهرک‌سازی نیز هستیم و تابستان‌های آینده مصیبت بار خواهد شد لذا اگر افرادی می‌خواهند مستندی را تهیه کنند بهتر است پیرامون مشکلات مردم از جمله بحران آب و فرسودگی شبکه آبرسانی باشد.

امام جمعه شاهرود همچنین بر ضرورت تحقق مطالبه مردم در زمینه معدن بوکسیت تاش تاکید کرد و گفت: شاهوار مهم‌ترین منبع تامین آب بسطام و شاهرود است و مردم نیز خواهان تعطیلی کامل معدن هستند.