ارومیه - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی ارومیه به محل حادثه ۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فروزین مهر عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مدت زمان میانگین عملیات های این نهاد اظهار کرد: ۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی ارومیه به محل حادثه است که رقمی مناسب بوده و البته سعی داریم روز به روز این زمان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک هزار و ۸۷۳ عملیات انجام گرفته است، افزود: از این تعداد، ۹۳۰ مورد امداد و نجات و ۹۴۳ مورد مربوط به اطفای حریق بوده است.

فرزین مهر، ادامه داد: در همین راستا، سیستم های ارتباطی آتش نشانی ارومیه تجهیز شده و تا یک هفته آینده بی سیم های مجهز تحویل آتش نشانی خواهد شد .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به موفقیت تیم این نهاد در مسابقات چالش های آتش نشانی در مشهد گفت: در این مسابقات تیم آنش نشانی ارومیه جزو ۱۰ تیم برتر قرار گرفته که نشان دهنده تلاش و حرفه ای بودن آتش نشانان است‌.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ساختمان و برخی از ایستگاه های آتش نشانی نیازمند نوسازی بوده و شهرداری در اسرع وقت پیشنهاد های خود را برای تهیه تجهیزات حفاظتی به روز عملیاتی برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی برای پرسنل ، توسعه و بازسازی ساختمان ها طی لایحه ای برای تصویب به صحن شورا ارسال کند.

فروزین‌مهر با اشاره به بهبود زیرساخت‌های ایمنی شهری افزود: در این مدت ۳۶۰۰ خاموش‌کننده دستی شارژ شده و ۱۴۲ مورد اخطاریه ایمنی صادر شده است تا ایمنی شهروندان و اماکن عمومی بهبود یابد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از کلنگ زنی و احداث ایستگاه آتش نشانی در ارومیه خبر داد و گفت: همچنین زمین احداث ایستگاه آتش نشانی در منطقه بادکی و چلو چاپان ارومیه تانین شده که در آینده نزدیک ساخت ایستگاه آتش نشانی در این مکان آغاز خواهد شد.