فروش سینمای ایران در هفته اول مهر در حالی به رقم ۹۶۰ میلیارد تومان رسید که «ببعی قهرمان» در هفته اول صدرنشین شد و پیش فروش بلیت‌های «زودپز» رامبد جوان اقبال قابل توجهی نداشت.

خبرگزاری مهر -گروه هنر-سید امیرشایان حقیقی؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۰۲:۱۵ بامداد یکشنبه ۸ مهر؛ ۱۷ میلیون و ۷۰ هزار و ۴۷۱ نفر در ۴۵۳ هزار و ۳۰۲ سانسی که ۴۱ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۹۶۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران ۹۶۲ میلیاردی شد.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹ هزار و ۶۴۳ سانس را پیدا کرده اند و توسط ۵۳۱ هزار و ۶۹۹ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۲۹ میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۷۲ هزار تومان بوده است که نسبت به هفته قبل کاهش ۱۰ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

انیمیشن «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است در هفته اول اکران با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان در صدر جدول فروش قرار گرفته است، این انیمیشن تنها سه روز بعد از اکران، رقبایی چون «تگزاس ۳»، «مفت بر» و «پول و پارتی» را پشت سر گذاشته و عنوان پر فروش ترین فیلم هفته گذشته را کسب کرده است.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۳۵۵ سالن سینما، توسط بیش از ۹۴ هزار نفر تماشا شده و فروش ۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» این بار صدر جدول را به «ببعی قهرمان» واگذار کرده است و باید دید این فیلم دوباره به صدر جدول باز می‌گردد.

«تگزاس ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ تا امروز است که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است و با در اختیار داشتن ۵۷۱ سالن سینما توسط ۵۰۸ هزار و ۷۰۵ نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۹۱ میلیارد تومان رسیده است.

فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با کاهش اندک فروش همچنان در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است. ۳ میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته مدت ها است صدر جدول را واگذار کرده است و با ۶۵ هزار و ۷۰۵ مخاطب و با یک روند نزولی در جایگاه چهارم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومانی دست یافته است.

فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان با کاهش ۲ میلیاردی رقم فروش در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۳۹ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان در هفته سوم اکران دست یافته است، بر این اساس این فیلم در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومانی مثل هفته گذشته در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران ثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۲۰ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۱ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان دست یافته و با کاهش آرام فروش هفتگی در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از ۲۰ هزار مخاطب فروش ۱ میلیارد و ۶۲ میلیونی را تجربه کرده و در جایگاه نهم قرار دارد.

چند صد میلیونی‌ها پس ۹ فیلم میلیاردی این هفته

«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۰ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۶۲۹ میلیون تومان در هفته سوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۱ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۵۸۴ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز با نزول یک پله‌ای در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با ۲ پله سقوط و فروش ۳۲۴ میلیون تومانی در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبدجوان که اکران خود را از ۱۱ مهر آغاز می‌کند این هفته با پیش فروش ۱۹۲ میلیون تومانی در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۱۰۹ میلیون تومانی و کاهش محدود فروش در جایگاه چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود ۱۰۹ میلیون تومانی دست یافته است و با ۲ پله سقوط و اختلاف ناچیز با «یادگار جنوب» در جایگاه پانزدهم جدول فروش قرار می‌گیرد.

تنوع اکران و فروش چند میلیونی

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۸ سالن سینما، توسط ۹۵۷ نفر تماشا شده و ۵۴ میلیون تومان فروخته است و در رده شانزدهم قرار می‌گیرد.

فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور در هفته دوم اکران با فروش حدود ۴۱ میلیونی در جایگاه هفدهم جدول قرار می‌گیرد.

فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۱۷ میلیونی یک ماه پس از اکران در جایگاه هجدهم جدول قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است با فروش حدود ۱۵ میلیونی در هفته اول اکران در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود ۹ میلیون تومانی راضی شد و در جایگاه بیستم قرار گرفت.

«تمساح خونی» که روند اکران آنلاین آن نیز آغاز شده است با فروش حدود ۶ میلیون تومانی در رده بیست و یکم جدول فروش هفتگی قرار می گیرد.

فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش کمتر از ۵ میلیون تومان در جایگاه بیست و دوم قرار می‌گیرد.

فیلم «آسمان غرب» که در اکران آنلاین نیز به سر می برد در یک هفته گذشته توسط ۱۰۵ نفر تماشا شده و به فروشی معادل ۴ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این اثر در رده بیست و سوم جدول فروش هفته‌ای قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با یک پله نزول و فروش حدود ۳ میلیونی در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد.

«سال گربه» در رده بیست و پنجم قرار می‌گیرد. ۲ میلیون تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت‌الله سیفی که اکران خود را از ۲۳ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۲ میلیون تومان در جایگاه بیست و چهارم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان در جایگاه بیست و پنجم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد.

«عطرآلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط ۲۲ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۱ میلیون و پانصد هزار تومانی دست یافته و در رده بیست و ششم قرار می‌گیرد.