کره شمالی که به تامین تسلیحاتی روسیه متهم شده است، کمک مالی و نظامی هنگفت آمریکا به اوکراین را «اشتباهی وحشتناک» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگران کره شمالی و خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر این کشور می‌گوید که کمک نظامی ۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین «اشتباهی وحشتناک» و علیه یک ابرقدرت هسته‌ای یعنی روسیه، بازی با آتش است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، از این کمک نظامی جدید رونمایی کرد و آن را کمکی برای دفاع کی‌یف از خودش خواند. در این کمک نظامی تسلیحات دوربرد نیز به چشم می‌خورد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از کیم یو جونگ نوشت: واشنگتن در حال تشدید جنگ اوکراین است و تمام اروپا را در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار داده است. آمریکا و غرب نباید هشدارهای جدی روسیه را نادیده یا دست کم بگیرند.

وی افزود: آیا آمریکا و غرب که بی‌محابا علیه روسیه که یک ابرقدرت هسته‌ای است، با آتش بازی می‌کنند، واقعاً توان مواجهه با عواقب آن را دارند؟

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که در صورت هدف قرار گرفتن این کشور با موشک‌های دوربرد، می‌تواند به سلاح هسته‌ای متوسل شود و تاکید کرده است که هرنوع حمله با حمایت یک قدرت هسته‌ای علیه مسکو را حمله مشترک تلقی خواهد کرد.

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: کمک به زلنسکی برای تداوم ماجراجویی نظامی‌اش، قماری خطرناک و غیرمسئولانه و اعلام کمک نظامی ۸ میلیارد دلاری اشتباهی وحشتناک است.

آمریکا و غرب کره شمالی را به تامین تسلیحاتی روسیه متهم کرده‌اند. پیونگ‌یانگ و مسکو قویاً این اتهامات را رد و آن را توجیهی برای کمک هنگفت واشنگتن به کی‌یف توصیف کرده‌اند.