بندرعباس-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نجات جان ۳۸۰ بیمار دچار سکته قلبی با ارایه خدمات درمانی استاندارد در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۴ هزار و ۵۳۱ شهروند در استان از خدمات درمانی مربوط به بیماری قلبی و عروقی، در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه بهره مند شده اند.

وی افزود: از این تعداد بیمار که در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه پذیرش شدند؛ ۴ هزار و ۶۴ بیمار در بخش ccu بستری و ۷۱ بیمار تحت عمل جراحی قلب، قرار گرفتند.

معاون درمانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تعداد مراجعین کد ۲۴۷، ۱۱۳ بیمار بودند، اضافه کرد: در واقع هدف اصلی طرح کد ۲۴۷ تشخیص و درمان سریع و موثر بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی است و همچنین، نحوه عملکر کد ۲۴۷ به این صورت است که بیماران با علائم سکته حاد قلبی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدون معطلی و اتلاف وقت توسط پزشک معاینه می‌شوند، در صورت تأیید سکته حاد قلبی، بیمار توسط متخصص قلب بررسی و در صورت انسداد عروق، آنژیوپلاستی یا استنت گذاری انجام می‌شود.

کمالی عنوان کرد: از مزایای طرح کد ۲۴۷ می توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از سکته حاد قلبی، کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش هزینه های درمان و افزایش رضایتمندی بیماران اشاره کرد.

وی در پایان گفت: مهمترین توصیه در خصوص کاهش ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی رعایت موارد ذیل است، کنترل دقیق قند و فشار خون در مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون، داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و غذاهای آب پز و پرهیز از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پر انرژی تا حد ممکن، داشتن تحرک به مقدار کافی حداقل ۳ روز در هفته و هر روز ۳۰-۴۵ دقیقه پیاده روی با سرعت شتابنده است‌.