همدان ـ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از افزایش ۴ درصدی جابه جایی مسافر درشش ماهه نخست سالجاری توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سرگزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۴ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی، درشش ماهه نخست سالجاری از استان همدان خبرداد و اظهار کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۷۱۰ هزار نفر، از استان همدان با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده اند که درمدت مشابه سال گذشته یک میلیون و۶۴۹ هزار نفر بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه جابه‌جایی این تعداد مسافر درشش ماهه نخست امسال درقالب ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ سفر انجام شده تصریح کرد: با توجه به تعداد مسافر جابجا شده طی مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴ درصدی سفرها دربازه زمان اعلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت خدمات سفر و خدمت رسانی از جمله دلایل رشد جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی می‌باشد، افزود: در تلاش هستیم این مهم در بخش ناوگان مسافری استان همدان تداوم یابد و شاهد رشد روز افزون استفاده از حمل و نقل عمومی توسط شهروندان باشیم.

سرگزی خاطر نشان کرد: خطر تصادف در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل کنترل مستمر سطح ایمنی ناوگان مسافری توسط کارشناسان راهداری و عوامل پلیس راه و بکارگیری رانندگان حرفه‌ای بسیار پایین‌تر از وسایل نقلیه شخصی است که این امر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان اشاره و عنوان کرد: همه این رانندگان عزیز دارای کارت هوشمند و سلامت هستند و زیرنظر مشغول فعالیت می‌باشند.