تیم فوتبال سپاهان که هفته های پرنوسانی را پشت سر گذاشته است برای بازگشت دوباره به شرایط مطلوب باید بتواند با حمایت هوادارانش برابر استقلال تاجیکستان به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان فصل بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر را خیلی خوب آغاز کرد و شاگردان ژوزه مورایس به ترتیب تیم‌های چادرملو، خیبر، شمس آذر و ملوان را شکست دادند تا ۴ هفته ابتدایی را با ۴ پیروزی و کسب ۱۲ امتیاز به پایان برسانند. این اتفاق سال گذشته هم برای تیم سپاهان افتاده بود و مورایس و شاگردانش در ۵ هفته ابتدایی به پیروزی دست یافته بودند.

جذب بازیکنان جدید برای سپاهان

سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی هم خریدهای خوبی را به ثبت رساند و مدیران این باشگاه مطابق لیستی که مورایس به آنها داده بود بازیکنان جدیدی را به تیم خود اضافه کردند. جواد آقایی پور، حسین گودرزی، مهدی لیموچی، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، محمدرضا بردبار، محمدمهدی محبی، وحدت هنانوف، استیون انزونزی و ابوبکر کامارا بازیکنانی بودند که به جمع شاگردان مورایس اضافه شدند.

بازیکنانی مانند امید نورافکن (به دلیل گذراندن خدمت سربازی)، رامین رضائیان، میلاد زکی پور، شهریار مغانلو، علی اصغر اعرابی، محمدجواد حسین نژاد، عیسی مرادی، محمد علی نژاد و فرشاد احمدزاده نیز از جمع سپاهانی‌ها جدا شدند که این باشگاه با فروش شهریار مغانلو به تیم الاتحاد کلبا امارات و محمدجواد حسین نژاد به تیم دینامو ماخاچ قلعه روسیه درآمد خوبی را کسب کرد؛ همچنین آنها در نیم فصل هم محمد قربانی را به تیم اورنبرگ روسیه فروخته بودند که حدود یک میلیون دلار از این انتقال نصیب باشگاه سپاهان شد تا دست مدیران این باشگاه برای جذب بهترین نفرات در نقل و انتقالات برای تیم فوتبال خود باز باشد.

قهرمان جهان در ترکیب سپاهان

حضور دو بازیکن سرشناس خارجی مانند استیون انزونزی که سابقه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم ملی فرانسه را در کارنامه خود دارد و همچنین ابوبکر کامارا که عملکرد درخشانی را در باشگاه‌های سابق از خود به جای گذاشته بود نوید یک تیم بسیار قدرت را به هواداران این تیم می‌داد.

حذف تلخ در پلی آف لیگ نخبگان آسیا

سپاهان با قهرمانی خود در فصل گذشته رقابت‌های جام حذفی جواز حضور در مرحله پلی لیگ نخبگان آسیا را کسب کرد و در این مرحله شاگردان مورایس رو در روی شباب الاهلی امارات قرار گرفتند اما نتیجه مطابق انتظار هواداران این تیم پیش نرفت و با نتیجه سنگین ۴ بر یک سپاهان این بازی را واگذار کرد تا از صعود به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا باز بماند. البته سپاهانی‌ها برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا در صورتی که شباب الاهلی را شکست می‌دادند باید رو در روی الغرافه قطر قرار می‌گرفتند و در صورتی که این تیم را هم شکست می‌دادند جواز حضور در مرحله گروهی برای آنها صادر می‌شد که باشکست مقابل شباب الاهلی، انجام بازی با الغرافه برای نماینده ایران میسر نشد.

البته در این بازی بازیکنان جدید و خارجی سپاهان هنوز خریداری نشده بودند اما نفرات دیگر حضور داشتند و کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه نقش جهان نوید بر علت شده بود تا سپاهان نتواند از این بازی سربلند خارج شود.

شروع خوب در لیگ برتر و عدم نتیجه در سطح دوم آسیا

شروع خوب سپاهان در لیگ برتر باعث شد تا هواداران این تیم شکست تلخ مقابل شباب الاهلی را به فراموشی بسپارند. اما شکست مقابل الوحدات اردن در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا ۲ باز هم نگرانی را در هواداران این تیم به وجود آورد. سپاهان پس از شکست مقابل نماینده اردن در دو بازی لیگ برتر نتوانست آن طور که باید ظاهر شود و در دربی اصفهان در حالی که تا اواسط نیمه دوم از ذوب آهن پیش بود اما در نهایت این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و در مصاف خانگی مقابل تراکتور با اینکه تیم حریف از دقیقه ۳۰، ۱۰ نفره شده بود شاگردان مورایس نتیجه را واگذار کردند تا صدای اعتراض هواداران این تیم بلند شود.

امیدوار به حمایت تماشاگران برای دیدار با استقلال تاجیکستان

سپاهان روز سه شنبه ۱۰ مهر میزبان استقلال تاجیکستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ است و مورایس و شاگردانش از هواداران انتظار دارند که در این بازی خانگی آنها را تنها نگذارند تا نماینده ایران به اولین پیروزی خود در فصل جدید رقابت‌های آسیایی دست یابد.

بازیکنان جدید و خارجی سپاهان نیاز به زمان بیشتر دارند تا خود را با سایر نفرات این تیم هماهنگ کنند تا ما بتوانیم شاهد عملکرد آنها در زمین بازی باشیم. تیم‌های مدعی دیگر لیگ برتر هم مانند تراکتور، پرسپولیس و استقلال تهران هم در نقل و انتقالات بازیکنان با کیفیتی را به خدمت گرفته اند و کار شاگردان مورایس سخت‌تر از گذشته است و باید دید نتایج دیدارهای آینده این تیم به چه صورت خواهد بود.