بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خون شهید سید حسن نصرالله، آتش‌فشان مرگ رژیم صهیونیستی است و شعله مقاومت را فروزان‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله صفایی بوشهری صبح یکشنبه در جمع مردم بوشهر با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله ۳۰ سال دبیرکلی حزب الله لبنان و رهبر محور مقاومت بود و کارهای بزرگی برای شکست اسرائیل و اقتدار محور مقاومت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ۳۰ سال این شخصیت کم‌نظیر در شرایط سخت زندگی بزرگ‌ترین خدمات به جبهه مقاومت و محور مقاومت کرد و این جبهه را سازماندهی کرد. او هماهنگی لازم بین ارکان مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن را ایجاد کرد و توان تسلیحاتی محور مقاومت به خصوص لبنان را ارتقا داد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سید مقاومت، شخصیتی عالم و تحصیل کرده و از ارادت‌مندان حضرت امام (ره) و نماینده حضرت امام (ره) بود، اضافه کرد: شخصیتی که در تاریخ معاصر واقعاً اندک و مالک اشتر جبهه مقاومت در جهان معاصر بود. چگونه مالک اشتر برای جبهه علوی در برابر جبهه اوموی یک رکن اساسی بود، شهید سید حسن نصرالله برای جبهه مقاومت همان مالک اشتر جبهه علوی بود.

وی تاکید کرد: شهید سید حسن نصرالله، حزب الله را طوری قوام بخشیده است که با شهادتش راهش نه‌تنها ادامه دارد بلکه شعله بنیان مقاومت است. این خون در شرایط کنونی، آتش‌فشان مرگ رژیم اشغالگر قدس است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در یک حرکت تعیین کننده و سرنوشت‌ساز، فراز و نشیب‌های بسیاری رخ خواهد داد، اظهار داشت: این فراز و نشیب‌ها گاهی پیروزی است گاهی رویش‌هاست و گاهی هم شهادت‌ها است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه چون مسیر، مسیر حق است تمامی حوادث به سمت پیروزی جبهه حق است، بیان کرد: کسانی که اعتقادشان این است و می‌گویند که بر مبنای هدایت‌های الهی زندگی می‌کنیم و در این راه استقامت می‌کنیم، فشارهای مختلفی بر آن‌ها وارد می‌شود؛ از جمله فشارهای سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی و نیز شهادت‌ها و ترورها را تجربه می‌کنند، اما استقامت می‌کنند در این راه و از این راه جدا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: این‌ها مورد عنایت ویژه خداوند هستند و فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند که هیچ خوف و اندوهی نداشته باشید، بهشت ازآن شماست، ما حامیان شما هستیم.

آیت الله صفایی بوشهری با اعلام اینکه حرکت‌های تاریخی‌که بر مدار حق این حرکت طراحی شده و به پیش رانده می‌شود، گفت: اگرچه فشارهای مختلف جبهه ضد دین و ضد بشری را تجربه می‌کنیم اما مهم استقامت در این راه است و بعد از استقامت پیروزی نهایی است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با تولد نامشروع توسط انگلیس ایجاد شده است و حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان و نیز سکوت مجامع حقوق بشری را همراه خود دارد، این کشورهای اروپایی اساساً تاسیس شده‌اند برای اینکه جنایات کشورهای استکباری را توجیه کنند. این رژیم صفاک عملکرد بد و جنایات خود را از همان روز اول آغاز کرد و در مناطق مختلف فلسطین جنایاتی کرد که تاریخ بشر به خوت ندید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این رژیم، این کارها را ادامه خواهد داد زیرا شعارش این است که ما تنها فلسطین را نمی‌خواهیم بلکه از نیل تا فرات جغرافیای حکومت اولیه ما است.