در پی حوادث تلخ و ناآرامی‌های غرب آسیا و شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان فروشندگان سهام امروز (۸ مهر ماه) نیز همانند روز گذشته افت ۸۸۷۷ واحدی شاخص کل بورس تهران را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس حوادث تلخ و ناآرامی‌های روز گذشته در غرب آسیا و شهادت سید حسن نصرالله سومین رهبر حزب الله لبنان، امروز یکشنبه ۸ مهر، فروشندگان سهام همانند روز گذشته افت ۸۸۷۷ واحدی شاخص کل بورس تهران را رقم زدند این در حالی است که کاهش صف‌های فروش نسبت به روز گذشته بسیار محسوس بود و احتمالاً فردا فروکش کردن هیجانات فروش با بازاری متعادل‌تر رو به رو باشیم.

شایان ذکر است در پایان معاملات امروز شاخص کل در حالی تا تراز ۲,۱۳۷,۹۷۱ عقب نشینی کرد که ارزش معاملات خرد در دومین روز این هفته معاملاتی و در سایه ادامه داشتن محدودیت دامنه نوسان یک درصدی به حدود ۳,۹۰۰ میلیارد تومان رسید و این در حالی است که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش ۱.۵ همتی ارزش معاملات بودیم.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز نیز با افت بیش از ۲۸ همتی به عدد ۶۹,۴۲۱,۴۶۶ میلیارد ریال کاهش یافت و بر این اساس ارزش بازار بورس تهران در دو روز مجموعاً بیش از ۵۴ همت کاهش یافته است.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۱۷۴۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۷۰۳,۶۸۲ واحدی عقب برد.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد فولاد و فملی و شستا به ترتیب با افت ۱۳۹۷، ۹۶۰ و ۵۵۴ واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که رشد ۲۵۱، ۲۳۰ و ۱۰۲ واحدی نمادهای کگل، ومعادن و کچاد تا حدی در مقابل افت امروز ایستادگی کردند.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب با افت‌های ۳۸ و ۲۵۸ واحدی به عدد ۲۲,۲۲۵ و ۱۲۴,۰۲۳ رسید.

امروز ارزش کل معاملات سهام فرابورس با افزایش بیش از ۱۷۳ میلیارد تومانی به بالای ۷۴۹ میلیارد تومان افزایش یافت و ارزش بازار اول و دوم با بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان کاهش به ۱۱,۸۱۰,۹۷۳ میلیارد ریال و ارزش بازار پایه با کاهش ۱۰ میلیارد تومانی به ۳,۱۰۷,۵۸۳ میلیارد ریال رسید.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز سه نماد کگهر، وسپهر و فصبا به ترتیب با بیش از ۷، ۴ و ۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل فرابورس رقم زدند. این در حالی است نمادهای سامان، فزر و حسینا با افزایش‌های بیش از ۲ واحدی مقابل کاهش بیشتر شاخص کل فرابورس ایستادگی کردند.