تعدادی از نهادها و سازمان‌های هنری در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیت ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از نهادها و سازمان‌های هنری در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیت ارسال کردند که در ادامه آمده است.

پیام تسلیت ساترا

متن پیام مدیران و بسیج سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به شرح زیر است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (اﻷحزاب ۲۳)

روح بلند و ملکوتی سید مقاومت، مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر، فرمانده رشید و سرافراز اسلام سیدحسن نصرالله پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه با رژیم صهیونیستی و نامشروع اسرائیل به یاران شهیدش پیوست و بار دیگر شاهد بودیم که شهادت هنر مردان خداست.

شهادت اسطوره مقاومت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، ولی امر مسلمین، نیروهای مقاومت، امت مقاوم لبنان و فلسطین و مستضعفان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.

ثمره خون شهیدان وعده نهایی نصرت الهی برای مومنان و مستضعفان عالم است.

رئیس، معاونان، مدیران ساترا و اعضای بسیج سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)».

پیام تسلیت بنیاد رودکی

در متن پیام تسلیت بنیاد رودکی آمده است: «مجاهد راسخ و مبارز ثابت قدم شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای راه مقاومت پیوست. او که سال ها با مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم رژیم سفاک صهیونیستی ایستادگی کرد و پرچم آزادی خواهی و ظلم ستیزی را برافراشته نگه داشت.

این اقدام تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی در نزدیکی سالگرد حماسه «طوفان الاقصی»، یک جنایت جنگی و ضد بشری است. این جنایت نیز در کارنامه سیاه آن‌ها ثبت می‌شود؛ اما نشان‌دهنده ترس بی انتها و عجز و استیصال آنها است.

این اقدام تروریستی، جبهه مقاومت را از مسیر خود متوقف نمی‌کند بلکه مقاومت همیشه زنده است و قدرت‌مندتر و جسورتر در مقابل ظلم آن‌ها خواهد ایستاد.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی شهادت مظلومانه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و جمعی از یارانش را به حضرت صاحب الزمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمامی مجاهدان راه مقاومت تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت فرهنگستان هنر

در متن پیام تسلیت فرهنگستان هنر آمده است: «بسم الله القاصم الجبارین والضحی والیل اذا سجی

در غروب خونین ضاحیه، رهبر مدبر لبنان و حکیم بصیری که نفس‌هایش با رایحه «یشرون الحیوه الدنیا بالاخره» آمیخته بود و عمر مبارک خود را صرف استوار ساختن بنای مقاومت و اهتزاز پرچم حق‌طلبی و جهاد نمود، با تجاوز آشکار جنایتکاران صهیونیست، به کرامتی نائل آمد که خداوند به اولیای خاص خود هبه می‌کند.

سیدالمجاهدین این جبهه، با سرانجامِ سعادتمندانه خود، اثبات کرد فرزندان مکتبی که پیامبران و امامان و رهبران آن شهیدند هرگز گزینه مقاومت و دفاع مشروع را رها نمی‌کنند.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، ولی‌امر مسلمین (مد ظله)، جامعه هنرمندان فرهیخته و مجموع امت اسلامی، بر مبنای اساسنامه سازمان و در راستای پیام رهبر معظم انقلاب، با همه امکانات و بضاعت خود، در کنار محور مقاومت و مردم مظلوم لبنان ایستاده است و خود را در این جهاد سهیم می‌داند.»

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح بدین شرح است: «بسم رب الشهداوالصدیقین

شهادت هنر مردان خداست.

شهادت فرمانده دلیر و مقتدر جهان اسلام، دبیرکل محبوب حزب الله لبنان، شهید القدس، سیدحسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را محضر قدسی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، نائب برحق ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) و رادمردان جبهه ایستادگی و مقاومت دربرابر ظلم و بیداد استکبارجهانی، تبریک و تسلیت عرض می نمائیم.»

پیام تسلیت فرهنگسرای نیاوران

در پیام تسلیت فرهنگسرای نیاوران نیز نوشته شده است: «رقص و جولان بر سرِ میدان کنند / ‏‬ رقص اندر خونِ خود، مردان کنند

باند تبهکار صهیونیستی، پس از یک سال جنایت و نسل‌کشی در غزه مظلوم، امروز، سید شجاع و سرافراز مقاومت را به شهادت رساند. اگر چه شهید سید حسن نصرالله (رحمت‌الله)، شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ اسلام بود، اما شهادت او نه تنها آتش مقاومت را خاموش نخواهدکرد، بلکه بر شعله مقاومت می‌دمد و به حول و قوه الهی، دیوانِ باند تبهکار و سفاک صهیونیستی را به خاکستر تبدیل خواهدکرد.

فرهنگسرای نیاوران، شهادت سید بصیر مقاومت، رهبر مظلوم و مقتدر حزب‌الله لبنان و روشنای چشم آزادگان جهان را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عموم آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماید.»

پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان

سازمان بسیج هنرمندان کشور شهادت رهبر حزب‌الله لبنان؛ سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«بِسمِ رَبِّ الشُّهَدَاءِ وَ الصِّدِّیقِین

ای امام عظیم‌الشأن انقلاب، شاگرد مکتبت را در آغوش گیر، آمد! به راستی تو که بودی و چه کردی که ده‌ها سال بعد از رحلتت، گوشه‌ای از پرده‌ مکتبت کنار رفت و شخصی رخ نمود که نامش لرزه بر اندام مستکبرین عالم می‌اندازد؛ سید حسن نصرالله!

ابرمرد دانش آموخته مکتبت، حضرت آقا حفظه الله چه زیبا فرمود: شهید قاسم سلیمانی، قدرتمندتر از قاسم سلیمانی است.

و اکنون باید گفت: شهید سیدحسن نصرالله، بسیار قدرتمندتر از سید حسن نصرالله است!

حال ما چشم انتظار قدرت‌نمایی تو هستیم؛ ای سید مقاومت! ما هنرمندان انقلاب، ضمن لبیک به فرمان جهاد عمود خیمه‌ انقلاب، برای انتقام خون پاک تو اعلام آمادگی می‌کنیم.

وَ السَّلَامُ عَلِیکُم وَ عَلَی عِبَادِ الصَّالِحِین.»

پیام تسلیت جشنواره تئاتر استان تهران

امیرحسین شفیعی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران در پی شهادت سید مقاومت و محکومیت دژخیمان رژیم صهیونیستی پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

جبهه مقاومت جریانی منحصر به یک اقلیم و سرزمین نیست و تا زمانی که ستم به مظلومان جهان وجود دارد، مقاومت مظلومان، جریانی زنده و پیش رونده خواهد بود.‌ متضمن این پیش روندگی به تبعیت از قیام امام حسین (ع)، دادن جان و غلطیده شدن در خون برای دفاع از مظلوم و شهادت است.

همان‌گونه که سید مقاومت خود بارها تاکید کرده بود، راه شهیدان متوقف نمی‌شود و مبارزه در مسیر حق ادامه خواهد داشت؛ هنرمندان تئاتر استان تهران هم سو با آحاد مردم از طریق مقاومت و آرمان های آن دفاع نموده و اعلام می دارند که بر طبق رسالت هنرمندانه خویش از تبلیغ و تبیین بیش از پیش فلسفه مقاومت و دفاع از مظلومان جهان دست نخواهند کشید.»