سنندج_مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: ۱۹۳ سرباز در حال خدمت زندان‌های کردستان دوره‌های مهارت‌آموزی را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی علوی ظهر یکشنبه در نشست با خسروی مدیرکل زندان های کردستان اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی به زندانیان در زندان‌های استان به کارآفرینی و افزایش اشتغال کمک کرده است.

وی با بیان اینکه زندانیان با یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند به درآمد برسند، بیان کرد: امسالتا پایان شهریور ماه ۸۱۵ نفر از زندانیان استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی به تربیت سرباز ماهر در استان پرداخت و یادآور شد: براساس انعقاد تفاهمنامه همکاری بین نیروهای مسلح و سازمان فنی حرفه ای این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت و اکنون ۱۹۳ سرباز در حال خدمت زندان‌های کردستان مهارت‌آموزی را فراگرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان یادآور شد: کسب مهارت و یادگیری شغل و حرفه جدید می تواند زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

محمد خسروی مدیرکل زندان های استان کردستان نیز از توسعه آموزش‌های مهارتی توسط اداره کل فنی و حرفه ای کردستان در سطح زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: همکاری‌ها و تلاش‌های مجموعه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح زندان‌های قابل تقدیر است.