رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: این خسارت، نهضت و جبهه مقاومت را به شکنندگی وا نمی‌دارد و جبهه مقاومت خیلی زود انتقام جدی این جنایات را از این رژیم و دولت استکباری امریکا خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان،‌ با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت‌الاسلام روح اله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان در صحن دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سید حسن نصرالله به عنوان فردی خود ساخته، مجاهد و الگوی بزرگ برای نسل ما برشمرد و ادامه داد: شهادت ایشان اگرچه خسارت بزرگی است در عین حال رژیم اشغالگر قدس باید بداند که با این شهادت‌ها از خط قرمز مقاومت‌ و مسیر مقاومت عبور کرده، باید بتواند عواقب این حرکات را تحمل کند.

دکتر علیرضا رهایی در این مراسم گفت: نزدیک به یک سال است که از نهضت توفان الاقصی می گذرد و در این مدت رژیم کودک کش و جنایت کار صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم ستمدیده فلسطین را به خاک و خون کشیده است.

وی افزود: در این دوره و سال ها سه تن از اسوه‌های مقاومت یعنی حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و امروز سید بزرگ مقاومت شهید سیدحسن نصرالله به شهادت رسیدند و با خون خود این مسیر و نهضت را آبیاری کردند.

رهایی خاطر نشان کرد: شهید سیدحسن نصرالله از سال ۱۹۹۲ مسوولیت نهضت و حرکت حزب الله را بر عهده گرفت و در زمان شهادت ۶۴ ساله بود (متولد سال ۱۹۶۰) و سومین دبیر کل حزب الله بعد از شهید سید عباس موسوی به شمار می رود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: سیدحسن نصرالله در دوره مسولیتش در حزب الله منشا خدمات و اتفاقات بزرگی بودند و پیروزی های جنگ سی و سه روزه و مبارزات دیگر ایشان بر علیه رژیم اشغالگر قدس، همواره یک حرکت نمونه بوده است.

وی از سید حسن نصرالله به عنوان فردی خود ساخته، مجاهد و الگوی بزرگ برای نسل ما برشمرد و ادامه داد: شهادت ایشان اگرچه خسارت بزرگی است در عین حال رژیم اشغالگر قدس باید بداند که با این شهادت‌ها از خط قرمز مقاومت‌ و مسیر مقاومت عبور کرده، باید بتواند عواقب این حرکات را تحمل کند.

مسئول همه این اتفاقات رژیم استکباری آمریکاست

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسئول اصلی همه این اتفاقات را کشور آمریکا و رژیم استکباری امریکا دانست و گفت: این کشور یک مجوز بدون انتها به این رژیم کودک کش داده و هم با تامین تسلیحات و امکانات، بستر این جنگ یک ساله و دراز مدت را فراهم کرده است.

رهایی با تاکید بر اینکه بیش از یک سال است که اسرائیل تلاش می کند که با ترور و بمباران خانواده ها و زنان و کودکان را به شهادت برساند، اظهار کرد: از این جنبه باید این رژیم را به سختی تنبیه کرد و جبهه مقاومت باید برخورد جدی با این رژیم کودک کش داشته باشد.

وی افزود : شهادت سید حسن نصرالله گرچه خسارت بزرگی است ولی این خسارت، نهضت و جبهه مقاومت را به شکنندگی وا نمی‌دارد و جبهه مقاومت خیلی زود انتقام جدی این جنایات را از این رژیم و دولت استکباری امریکا خواهد گرفت.

رهایی یادآور شد: امروز مشاهده می کنیم که علاوه بر مقاومت جانانه که در سرزمین فلسطین و لبنان صورت می گیرد در همه کشورهای شرقی و غربی، آزادیخواهان به پا خواسته اند و بر علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا شعار می دهند و درخواست توقف این جنگ را دارند.

وی افزود: این موضوع در شرایط کنونی در بسیاری از کشورهای غربی که شاید برداشت دیگری از نهضت فلسطین داشتند؛ امروز به حقانیت مردم فلسطین پی بردند و همواره و هر روز از آن دفاع می کنند و این یک موفقیت بزرگ به شمار می رود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که مردم مسلمان ایران که همواره در مسیر دفاع از حق و حقیقت و مردم فلسطین بودند در این برهه نیز مطالبات خود را مطرح می کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تکلیف خود را در این زمینه به انجام خواهد رساند و این رژیم کودک کش را به سزای عمل خود می رساند.

رهایی ادامه داد: ما ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت به همه مسلمانان جهان و مقام معظم رهبری، دعا می کنیم که در آینده نزدیک شاهد پیروزی حرکت مردم فلسطین باشیم و این رژیم کودک کش به روزهای انتهایی خودش برسد و همگی بتوانیم این پیروزی مردم فلسطین را در مسجدالاقصی و همه اماکن مقدسه جشن بگیریم.

علم مقاومت و جبهه مقاومت بر زمین نخواهد ماند

حجت الاسلام روح اله رجبی در مراسم یادبود شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه امروز وقت صحبت کردن نیست بلکه روز فریاد زدن است گفت: فریاد زدن بر سر تمدن جنایتکار غرب و فریاد زدن بر سر تمدنی که ادعای حقوق بشر دارد و کشته شدن ۵۰ هزار انسان بی گناه غزه را گویی نمی بیند.

وی ادامه داد : امروز وقت فریاد زدن بر سر خونخوارانی است که دنیا را در دست دارند و شعارهای فریبنده می دهند و خود را پشت نقاب‌های زیبا پنهان می کنند و خود را دلسوز انسان و انسانیت نشان می دهند ولی بویی از انسانیت نبرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خون سیدحسن نصرالله، جریان و رود خروشان مقاومت را خروشان تر خواهد کرد، یادآور شد: این خون، شور و حماسه را در جهان اسلام تزریق خواهد کرد و این علم را تک تک انسان‌هایی که در این جمع و همه جوامع امروز بیدار مسلمین حضور دارند، بر دوش خواهند گرفت و ما انشاالله همگی آزادی قدس را خواهیم دید.

حجت الاسلام رجبی، با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند دنیای اسلام شخصیتی با عظمیت را و جبهه مقاومت پرچمداری برجسته را و حزب‌الله لبنان رهبری کم نظیر را از دست داد ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه گذاری و به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه، استحکام بیشتر خواهد یافت.

وی افزود: ایشان در ادامه این پیام آورده است که ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی به حول و قوه الهی کوبنده‌تر خواهد شد، ذات پلید صهیونی در این حادثه به پیروزی دست نیافته است. سید مقاومت یک شخص نبود او یک راه و ‌یک مکتب بود و این راه همچنان ادامه دارد. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند و خون شهید سید حسن بر زمین نخواهد ماند.

حجت الاسلام رجبی با اشاره به ادامه راه شهید موسوی از سوی شهید سید حسن نصرالله گفت: این راهی است که به مدد اندیشه حسینی و شور حسینی به نتیجه خواهد رسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در اندیشه حسینی شکست معما ندارد و سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود رسید و امروز میهمان اباعبدلله حسین است و مزد زحمات سالیانه خود را امروز گرفت و ما به او می گوییم که ای کاش ما هم با تو بودیم تا به این مقام عظیم می‌رسیدیم و حال که نشده، پیمان می بندیم که ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه مقاومت را ادامه خواهیم داد.