یازده شرکت هواپیمایی داخلی باهدف ایجاد اشتغال ناشنوایان، عملیات صفر شویی( Deep clean)هواپیماها را به نیروی کار ناشنوا واگذار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته جهانی ناشنوایان مراسم تکریم مسافران در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد از سوی نیروی کار ناشنوایان و با حضور نمایندگانی از صنعت هوایی و سازمان بهزیستی برگزار شد.

سعید کاظم زاده عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های خدمات هوایی در حاشیه این مراسم که عصر امروز (یکشنبه، در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: با هدف استفاده از ظرفیت افرادی که معلول شنوایی هستند از طریق عقد قرارداد با ۱۱ شرکت هواپیمایی، طی ۳ سال گذشته عملیات صفر شویی( Deep clean) هواپیماها از طریق نیروی کار ناشنوا انجام می‌شود.

وی افزود: با ابتکار عمل انجام شده و طی آموزش این گروه از ناشنوایان، با هدف صرفه جویی در مصرف آب فرآیند نظافت تخصصی ناوگان سبک و سنگین صنعت هوایی بدون استفاده از آب و با کمک محلول دانش بنیان نانو (تولید داخل) انجام می‌شود.

کاظم‌زاده تصریح کرد: از اهداف مهم در عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی برای انجام عملیات صفرشویی، اشتغالزایی نیروی کار ناشنوا در ابتدا در صنعت حمل‌و نقل هوایی و پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد و در آینده نزدیک در صنعت دریایی و ریلی خواهد بود.

به گفته وی در عملیات صفر شویی هواپیماها، خانم‌های ناشنوا اقدام به نظافت داخل کابین و آقایان بدنه هواپیماها را شستشو می‌دهند.

این فعال بخش هوایی هم چنین از مکاتبه با یونسکو با هدف به کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌و نقل دریایی، زمینی و هوایی در بعد بین الملل از جمله پروازهای خارجی خبر داد.