اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به طرح برخورد با اتباع غیرمجاز، گفت: روزانه به طور متوسط حدود ۳۰۰ تبعه غیرمجاز در سطح استان جمع آوری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید علینقیان پور بعد از ظهر یکشنبه ضمن محکوم کردن جنایات اخیر اسراییل و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و شهدای مقاومت، با بیان اینکه در خصوص اتباع غیرمجاز برابر قانون عمل می کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه طی سالیان اخیر کشور و استان اصفهان غیرمجاز حضور پیدا کردند، پلیس برابر قانون با این افراد برخورد می‌کند.‌

وی خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط بیش از ۳۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز را در سطح استان جمع آوری می کنیم و تا مرز مشایعت کرده و تحویل گروهان مرزی می دهیم و گروهان مرزی نیز به مرزبانی افعانستان تحویل می دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: یکی از پیشنهادات ما به مسئولان کشور این بود که هزینه حضور آنان در ایران افزایش یابد ضمن اینکه درخصوص اتباع غیرمجاز زیر پوست شهر اقداماتی در حال انجام است و بایستی کارهای سلبی و ایجابی با هم صورت می گیرد.

افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر

سردار علینقیان پور ابراز داشت: کشفیات انواع مواد مخدر در استان اصفهان نسبت به شش ماه سال گذشته ۶۷ درصد و برخورد با فروشندگان مواد هفت درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر تشدید برخورد با فروشندگان مواد مخدر، خاطرنشان کرد: از سال گذشته بارها تاکید کردیم که در زمینه مبارزه با مواد مخدر طرح دستگیری ساقی‌های مواد مخدر را دستور کار قرار دادیم اما نیاز است که اصحاب رسانه مصائب اعتیاد به مواد مخدر را برای خانواده‌ها تبیین کنند زیرا اگر فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی نشود، برخورد پلیس چندان تاثیر نخواهد داشت.

دامنه اقدامات نظارتی را در حوزه مواد روان‌گردان تقویت می‌کنیم

سردار علینقیان در پاسخ به خبرنگاری درخصوص رواج مصرف مواد مخدر گُل بین نوجوانان و جوانان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر اصفهان، ابراز داشت: مصرف گُل یا سایر مواد روان‌گردان مورد مجازات قرار می گیرد و تلاش کردیم که دامنه اقدامات نظارتی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این، متاسفانه در ارتباط با موضوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوان، شاهد نظارت ضعیف والدین بر عملکرد فرزندان هستیم که در این خصوص سعی کردیم کلاس‌های آموزشی و پیشگیرانه در مدارس متوسطه برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برگزار کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاهی سالانه با موضوع آسیب‌های مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی در جهت توجیه خانواده ها برگزار می‌کنیم، درخصوص انتشار بوی مخدر گُل در بوستان‌ها و پارک‌ها گفت: بخشی از انتشار بوی دود مربوط به قلیان‌ها است.

دستگیری ۲۵۰ نفر در رابطه با مواد مخدر در پارک شهید رجایی

سردار علینقیان پور با بیان اینکه تاکنون پارک شهید رجایی چندین بار از ساقیان مواد مخدر پاکسازی شده است، اضافه کرد: جرم انگاری درخصوص مخدر گُل ضعیف است، با وجود این طی هفته گذشته ۲۵۰ نفر در رابطه با مواد مخدر در بوستان شهید رجایی شهر اصفهان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در قسمت‌های مختلف پلیس آگاهی، در مجموع وقوع سرقت در سطح استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گدشته بیش از ۱۰ درصد کاهش و کشف اموال مسروقه بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

کاهش ۴۲ درصدی وقوع جرایم خشن در اصفهان

سردار علینقیان پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مبارزه با جرایم خشن و وقوع سرقت مسلحانه تا ۴۲ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: وقوع جرایمی مانند شرارت، کلاهبرداری و جرایم مالی و اقتصادی نیز ۲۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تصادفات جرحی طی سال جاری متاسفانه افزایشی بوده است، افزود: علی رغم افزایش تعداد تصادفات و مجروحان اما خوشبختانه شمار متوفیان ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ توسط شهروندان برقرار شده است، اضافه کرد: امسال پلیس فتای استان چهار هزار و ۷۰ سایت مجرمانه را که اقدام به کلاهبرداری و از اعتماد مردم سواستفاده می‌کردند، شناسایی و با آنان برخورد کرد.

سردار علینقیان پور اظهار داشت: انجام نظارت و سرکشی از اصناف در اطلاع رسانی در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و مشاوره فنی و تخصصی ۵۸ هزار نفر در استان از افتخارات پلیس فتا است.

ساخت ۱۱۰۰ خانه سازمانی در شهرک انتظامی فاطمیه

وی درخصوص مشکلات معیشتی نیروی انتظامی استان، گفت: تلاش می‌شود که بهترین خدمات معیشتی به نیروهای خدوم انتظامی داده شود و طی یکسال اخیر شهرک انتظامی فاطمیه در محله خوب خواجه عمید شمالی با ساخت یک هزار و ۱۰۰ خانه سازمانی در حال تکمیل است و بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.