اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی استان اردبیل به عنوان دبیر شورای سالمندان استان به ۱۲ هزار و ۶۲۸ نفر از سالمندان خدمات حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موضوع سالمندی امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است، اظهار کرد: بهزیستی استان اردبیل به عنوان دبیر شورای سالمندان استان در راستای حمایت از جامعه سالمندان به ۱۲ هزار و ۶۲۸ نفر از سالمندان خدمات حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۲۰ نفر یعنی ۵۴ درصد سالمندان بهزیستی اردبیل را زنان و ۵ هزار و ۸۰۸ نفر یعنی ۴۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهد، گفت: جامعه در حال ورود به دوره سالمندی است و دستگاه‌های ویژه و خدمت‌رسان به سالمندان باید طبق تکالیف سند ملی سالمندی، به صورت فرابخشی نسبت به ارائه خدمات به سالمندان عمل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: هفته سالمندان و طبق سنوات گذشته امسال با شعار «سالمندی با عزت، اهمیت تقویت و ارتقا سیستم‌های مراقبتی و حمایت از سالمندان در سراسر جهان» گرامی داشته می‌شود که بهزیستی استان نیز به مناسبت این هفته برنامه‌های متعددی در راستای تکریم و منزلت سالمندان در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بند ۷ سیاست‌های کلی جمعیت، برگزار خواهد کرد.

رضایی با اشاره به برگزاری مستمر شورای سالمندان استان با حضور ۱۷ دستگاه اجرایی و استاندار ادامه داد: این برنامه با هدف ارتقا سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقا سرمایه اجتماعی، توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز در امور سالمندی، تأمین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان برگزار می‌شود.

وی به وجود ۱۳ مرکز ارائه دهنده خدمت به سالمندان در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ۳ مرکز نگهداری روزانه، ۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی، و یک مرکز ویزیت در منزل به گسترش و ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت رسیدن به توانمندسازی آنان به صورت مستمر می‌پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ویزیت هر سالمند توسط پزشک عمومی، فیزیوتراپی یا کاردرمانی برحسب نیاز سالمند، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای سالمند، ارائه خدمات پرستاری، مددکار و گفتار درمانی در صورت نیاز برای هر یک از سالمندان از جمله خدمات ارائه شده در این مراکز است.