شبکه‌های مختلف رادیو با برنامه‌های متنوعی به زندگی و شهادت سیدحسن نصرالله می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، ویژه برنامه های رادیو به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله با محوریت زندگینامه شهید، نقش شهید در راه مقاومت، بررسی حوادث اخیر لبنان و ترویج فرهنگ مقاومت از شبکه های مختلف رادیو پخش می شود.

رادیو ایران؛ ویژه برنامه سیدحسن نصرالله

شبکه رادیویی ایران به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تدارک دیده است:

پویش «آغاز نصراالله» پس از شنیده شدن خبر شهادت دبیر کل حزب الله فرصتی را برای مخاطبان رادیو ایران فراهم آورد تا ابراز تنفر و خشم خود را از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم ابراز کنند. برنامه «جهان سیاست» با حضور کارشناسان و سیاستمداران به واکنش سیاستمداران و رجال سیاسی به خبر شهادت سید حسن نصرالله می پردازد. «مستند مقاومت» نیز به معرفی شخصیت رهبر شهید مقاومت اختصاص دارد. «زنده باد مقاومت» عنوان ویژه برنامه ای است که پیرامون حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نقش آمریکا در این حملات از رادیو پخش می شود.

رادیو تهران؛ صبح تهران، داغ بیروت

برنامه های شبکه رادیویی تهران از همان ساعات آغازین انتشار خبر شهادت دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله با رویکرد تبیینی، تحلیلی و اطلاع رسانی پخش شدند. برنامه «صبح تهران، داغ بیروت» با هدف پوشش و تحلیل وقایع اخیر و اتفاقات شب گذشته روی آنتن رفت. برنامه «مجاهد کبیر» ویژه شهادت سید حسن نصرا … تدارک دیده شده است. تهیه برنامه ها و مستندهایی از زندگی سید حسن نصرالله، تبیین زوایای ناشناخته زندگی این شهید، بررسی حوادث اخیر لبنان و حملات رژیم صهیونیستی در گفت و گو با کارشناسان و پخش سخنرانی مقامات درباره این حادثه و … از دیگر بخش های برنامه های شبکه رادیویی تهران در طول روز خواهد بود.

رادیو صبا؛ طلوع نصر

رادیو صبا به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله ویژه برنامه‌های «طلوع نصر»، «آغاز نصرالله»، مستند «پیروزی نزدیک است» و «پژواک» را پخش می‌کند. این برنامه ها با محوریت بازتاب احساسات مردم در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مرور زندگینامه و اقدامات سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت و سایر فرماندهان مقاومت با آیتم های مختلف درباره فرهنگ ایثار و شهادت و واکنش های دنیای واقعی و فضای مجازی روانه آنتن می شوند.

رادیو نمایش؛ سوگواره

رادیو نمایش به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله و یارانش برنامه زنده «حنظله، سوگواره» را به نویسندگی سهیلا خدادادی، تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و گویندگی علیرضا تابان و نسرین زارع، به مدت ۵ روز روی آنتن می برد.

رادیو گفت و گو؛ گفت و گوهای سیاسی

در پی اعلام خبر شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، برنامه های رادیو گفت وگو آرایش مقاومتی - رسانه ای به خود گرفت. تبیین بیانات مقام معظم رهبری (حفظه)، شکست اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی، نقش حمایتی و همراهی کامل آمریکا، همراه سازی مردم جهان و منطقه و همچنین پیروزی های میدانی حزب الله بر رژیم صهیونیستی و مطالبه از سازمان های بین اللملی از جمله مهمترین محورهای برنامه سازی این شبکه قرار گرفت. برنامه زنده گفت‌وگوی سیاسی نیز به صورت ویژه به موضوع شهادت پرداخت. «آغاز نصرالله» از دیگر برنامه های رادیو گفت و گو پیرامون این موضوع است. در ادامه جدول پخش برنامه های این شبکه، برنامه مستند سید مقاومت با موضوع مجاهدت های حسن نصرالله نیز پخش می شود.