اردبیل- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: آماده همکاری صددرصدی برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر صنایع تبدیلی در استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی عصر یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی کشور در زمینه تولید سیب زمینی منجمد و نیمه آماده در استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه مصوبات ستاد تسهیل برابر با مصوبات هیات دولت است، در قالب ستاد تسهیل آماده همکاری صددرصدی برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر صنایع تبدیلی در استان اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه کیفیت سیب زمینی استان اردبیل بسیار زیاد است و به اندازه طلا ارزش دارد، افزود: وضعیت سرمایه‌گذاری در بحث صنایع تبدیلی اردبیل بسیار فاجعه است که ارزش افزوده حاصل از این محصول به مناطق صنعتی سایر استان‌ها سرازیر می‌شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل شده است که راه اندازی صنایع تبدیلی در اردبیل می‌تواند مقدمه‌ای برای تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت باشد.

ایرانی ادامه داد: در سال‌های گذشته نگران بحث دور ریز سیب زمینی بودیم که امیدوارم امسال با راه اندازی این شرکت این ضعف جبران شود و زحمت‌های سرمایه گذاران در بحث صنایع تبدیلی استان اردبیل را به برند و مارک تبدیل کند.