برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تداوم تجاوزات این رژیم علیه لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به منطقه است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک سال از آغاز تجاوز همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی خود علیه نوار غزه و به خاک و خون کشیدن ساکنان این باریکه همچنان به حملات وحشیانه اش ادامه می‌دهد.

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در حملات زمینی و هوایی علیه غزه

حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از یک سال از آغاز تجاوز وحشیانه به این باریکه همچنان قربانی برجای می‌گذارد.

به گزارش شبکه المیادین، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که طی ساعات گذشته دست کم ۳۱ تن در جریان حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه باعث شهادت اعضای یک خانواده به همراه ۲ کودک آنها شد.

علاوه بر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، قایق‌های جنگی این رژیم نیز به سمت منطقه عزبه البحر واقع در غرب رفح در جنوب نوار غزه آتش گشودند.

بمباران یک مدرسه و پناهگاه آوارگان فلسطینی در شمال غزه

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه یک مدرسه را که تبدیل به پناهگاه آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه شده بود بمباران کردند.

به گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پناهگاه آوارگان فلسطینی را در غرب شهر بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه بمباران کردند که تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

منابع محلی اعلام کردند که نام این مدرسه ابوجعفر واقع در محله السلاطین بوده و توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودرو غیرنظامی را نیز در شمال غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که به شهادت ۲ شهروند فلسطینی انجامید.

تداوم حملات وحشیانه به مناطق مختلف لبنان / ‏‬بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در بقاع گزارش داد که تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی شب گذشته شدت گرفته و جنگنده‌های این رژیم شهر بعلبک و منطقه جدیده یابوس واقع در میان لبنان و سوریه را هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز از بمباران اردوگاه البص متعلق به آوارگان فلسطینی نزدیک صور در جنوب لبنان خبر داد که به دنبال آن چهار تن شهید شدند. در این حمله رئیس اتحادیه معلمان در آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل در لبنان به همراه خانواده اش به شهادت رسید.

ساعاتی قبل نیز رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک آپارتمان در بیروت با موشک هدایت شونده سه تن از فرماندهان لبنانی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین را به شهادت رساند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای، شهادت ۳ تن از رهبران خود در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه الکولا بیروت را تأیید کرد.

انتقادات داخلی از بی توجهی نتانیاهو به بازگرداندن اسرا از غزه

از سوی دیگر یک روزنامه عبری زبان از بی توجهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موضوع بازگرداندن اسرا از نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیگر هیچ توجهی به موضوع بازگرداندن اسرا از نوار غزه ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: یحیی السنوار تنها کسی در جنبش حماس است که می‌تواند توافق تبادل اسرا را تمام کند اما تنها کسی نیست که این توافق را با شکست رو به رو می‌کند.

این روزنامه همچنین نوشت: نتانیاهو از ضرورت بازگرداندن اسرا سخن می‌گوید اما در عین حال تمام تمرکز خود را بر روی جنگ منطقه‌ای با حزب الله گذاشته است.

پیاده نظام دشمن هدف قرار گرفت/۱۱ عملیات ضدصهیونیستی حزب الله در یک روز

این در حالی است که رزمندگان حزب الله لبنان به عملیات خود علیه نظامیان صهیونیست در دفاع از ملت فلسطین و خاک لبنان ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه المیادین، حزب الله اعلام کرد که در دفاع از ملت فلسطین و کشور لبنان بامداد امروز پیاده نظام دشمن را در پایگاه الصدح با خمپاره هدف قرار داد.

حزب الله همچنین تاکید کرد که این عملیات با موفقیت انجام شد و به هلاکت و یا زخمی شدن نظامیان صهیونیست انجامید.

لازم به ذکر است رزمندگان لبنانی طی روز گذشته ۱۱ عملیات علیه نظامیان صهیونیست انجام دادند.

در این عملیات‌ها مواضع اوفیک، المناره، ساعر، روش بینا، شتولا و سونوبار واقع در اراضی اشغالی هدف قرار گرفتند.

۲ روز قبل رژیم صهیونیستی به شلیک چند موشک از سمت لبنان به سمت شرق قدس اشغالی اذعان کرد. دست کم یک موشک به شهرک اشغالی معالیه ادومیم اصابت کرد.