بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی تدوین و تعامل مؤثر با تمام ارکان اطلاع‌رسانی برقرار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی و فضای مجازی استان بوشهر با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: سید حسن نصرالله در طول عمر خویش سرافراز و استوار زندگی کرد و شجاعانه و دلیرانه به شهادت رسید و دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی باید بدانند که این امت عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر همواره کارآمدسازی نظام رسانه‌ای دولت، اطلاع‌رسانی هنرمندانه و تبیین دستاوردها انقلاب اسلامی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت‌ها بوده است و انتظار می‌رود در جهت تحقق مطالبات معظم له در دولت چهاردهم مجدانه پیگیری و عملی شود.

وی با اشاره به اینکه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و انسجام‌بخشی فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت از اهم وظایف شورای اطلاع‌رسانی و فضای مجازی است، افزود: باید در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی تدوین شود و تعامل مؤثر با تمام ارکان اطلاع‌رسانی درون و بیرون مجموعه دولت مورد توجه قرار گیرد.

آسیب شناسی از مسائل استان

پورات گفت: همچنین ارتباط مستمر با رسانه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، انجمن‌ها، استادان، پیشکسوتان و خبرگان عرصه ارتباطات و رسانه، تلاش برای شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی نوین و ارتقا فعالیت شورای اطلاع رسانی استان به صورت ویژه عملیاتی و اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در بحث وفاق ملی و امید افزایی در بین مردم و انعکاس خدمات دولت به نحو مطلوب در رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید دستگاه‌های اجرایی استان به نحو شایسته‌ای اقدامات خود با شیوه‌های نوین رسانه‌ای به جامعه منعکس کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید جلسات شورای اطلاع رسانی و فضای مجازی استان به صورت منظم برگزار شود تصریح کرد: در همین راستا باید آسیب شناسی از مسائل استان توسط کمیته‌های زیر مجموعه شورا انجام شود و در جلسات به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

پورات بیان کرد: در نشست شورای اطلاع رسانی آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دعوت شوند و به اعضای شورا گزارش‌های لازم در زمینه اقدامات انجام شده در حوزه شورای اطلاع رسانی و فضای مجازی تشریح کنند.