بوشهر- امام جمعه سیراف خواستار برخورد قاطع با تردد تانکرهای سوخت شد و گفت: تردد کامیون‌های حامل سوخت موجب بی‌نظمی در سیراف شده است.

حجت الاسلام محمدصادق عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره معضل تردد کامیون‌ها در شهرستان اظهار کرد: تردد کامیون و ماشین‌های سنگین و بونکرهای سوخت در شهر باعث ناراحتی و نگرانی مردم شده و آسایش آنان را مختل کرده است.

وی افزود: این شرکت‌ها کامیون‌ها و تانکرهایی دارند که گاز مایع از فاز ۱۳ بارگیری می‌کنند و قبل از بارگیری باید سه تا چهار روز در نوبت بمانند و گاهی بعد از بارگیری در داخل شهر تردد می‌کنند.

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد: این مشکل از سال ۱۴۰۰ مطرح شده و جلسات متعددی هم برگزار شده، اما متأسفانه خروجی و نتیجه‌ای نداشته است. با مسئولان منطقه ویژه، فرماندار گفت‌وگو شده و در شورای تأمین جلساتی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: با اینکه شورای ترافیک هم تردد این کامیون‌ها را ممنوع کرده است، اما کماکان شاهد تردد تانکرهای سوخت هستیم.

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه سیراف یک شهر تاریخی و گردشگری است و جاده سیراف یک جاده ساحلی و کم عرض است، اظهار کرد: آسایش مردم به خطر افتاده و بی نظمی در داخل شهر به وجود آمده است. این کامیون‌ها در نقاط مختلف سطح شهر پراکنده هستند که لازم است در حومه و خارج شهر سیراف نسبت به تعبیه پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های مناسب اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و رفت و آمد دانش آموزان با سرویس‌های مدارس گفت: این تانکرهای سوخت باعث ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد سرویس‌های دانش آموزان شده است. علاوه بر آن منجر به ایجاد آلودگی و آسیب دیدن زیرساخت‌ها شده است.

امام جمعه سیراف خواستار برخورد قاطعانه با تردد کامیون‌ها و ماشین‌های حمل سوخت در سطح شهرستان شد و بیان کرد: اگر خدای نکرده این گازها نشتی پیدا کند فاجعه‌ای جبران ناپذیر در داخل شهر ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام عاشوری گفت: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری صدای مردم شهر سیراف را بشنوند و به فریاد آنان برسند تا این مشکل و نگرانی بعد از سه سال رفع شود.