رئیس جمهور آمریکا بسته جدیدی تحت عنوان حمایت دفاعی  به تایوان تخصیص داد و آن را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین اقدام این کشور در راستای تنش‌آفرینی در منطقه، بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۵۶۷ میلیون دلار را برای تایوان تایید کرد.

در بیانیه کاخ سفید از این کمک، تحت عنوان حمایت از تایوان یاد شده است. واشنگتن باوجود فقدان روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان، مهم‌ترین حامی بین‌المللی تایوان و تامین‌کننده سلاح این جزیره خودمختار محسوب می‌شود و علیرغم هشدارهای مکرر چین مبنی بر توقف تامین تسلیحاتی، همواره به اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود در قبال این جزیره ادامه می‌دهد.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود قلمداد می‌کند و اقداماتی نظیر تامین تسلیحاتی این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای نوشته است که بایدن به وزیر خارجه آمریکا جهت برداشت مستقیم بیش از ۵۴۶ میلیون دلار از محل خدمات وزارت دفاع این کشور برای آموزش نظامی و تامین کمک برای تایوان، اختیار داده است. در بیانیه کاخ سفید به جزئیات دیگری درباره این بسته اشاره نشده اما براساس رقم اعلام شده، این کمک تقریباً دوبرابر بسته نظامی جولای پارسال است که به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار برای تایوان فراهم شد.

پکن ضمن متهم کردن واشنگتن به مداخله در امور داخلی چین، تاکید کرده است که در راستای الحاق تایوان، هرگز از گزینه نظامی صرف نظر نخواهد کرد اما ترجیح می‌دهد که الحاق به طور صلح‌آمیز انجام شود.