بوشهر- مراسم سوگواری شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان محور مقاومت در مسجد امام حسن مجتبی (ع) بندر سیراف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه سیراف صبح دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: جسم شهید از بین ما رفته است اما روح شهید بر همه چیز احاطه دارد و خون شهید اثربخش است و هیچ وقت خون شهید کهنه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری اضافه کرد: در این برهه حساس که از صدای زنان و کودکان مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد و جهان استکبار با تمام توان و قوا وارد شده که اسلام را بین ببرد شهیدانی امثال سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله صدای این مظلومان می‌شوند و در مقابل مستکبران و دنیا طلبان ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: جهان استکبار دنبال این است که اسلام را محو کند و کسی صدای مظلومیت مردم فلسطین را نشنود اما خداوند انسانی آفریده که عاشق جهاد و مبارزه هستند و از قرآن، اسلام و مظلومان عالم دفاع می‌کنند.

چرا آمریکا و جهان استکبار دنبال محو اسلام است چون در مکتب اسلام شهدا تربیت کردند در مکتب دین اسلام است که شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله تربیت پیدا می‌کند چون در مکتب دین و قرآن است نوجوان ۱۳ ساله طوری تربیت پیدا می‌کند که نارنجک به خود می‌بینند و به زیر تانک می‌رود.

امام جمعه سیراف افزود: کسانی که نگران هستند عرض می‌کنم که خون شهدا کار خودشان می‌کنند شما به وظیفه خود عمل کنید شهدا به ما عزت، عظمت و شکوه دادند.

وی گفت: آنها با اسلام آشتی نمی‌کنند و مادر مقابل قلدرهای جهان ایستاده و تسلیم نخواهیم شد دشمن دشمنی خود می‌کند دیدید چون که یار ولایت را به شهادت رساند دیدید سربازان ولایت شهید کردند تا جبهه مقاومت را تضعیف کنند اما کور خواندن جبهه مقاومت با این خون‌ها مقاوم‌تر خواهد شد.

عاشوری ادامه داد: اگر آمریکا، اسرائیل و دشمنان ابزار جنگی قوی دارند ما ایمان قوی داریم ما توکلمان به خداست ما ابزار معنوی داریم که در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم.

وی گفت: دشمن برنامه‌های بزرگی برای امت اسلامی طراحی کرده و به قول خودشان نظم جدید در خاورمیانه داریم اما این رزمندگان مقاومت هستند که معادلات را بهم خواهند ریخت و نظم جدید بدستان رزمندگان جبهه مقاومت رقم خواهد خورد.

امام جمعه سیراف ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله اسطوره معاصر ما بود زندگی او تمام مبارزه و جهاد شخصیتی که ذوب در ولایت بود حقیقتاً ولایت مدار مدار بود فدایی رهبر بود و رهبری را عمود خیمه اسلام می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: سید مقاومت مجاهد و مبارزه نستوه و خستگی ناپذیر بود حضور او در لبنان ترس و لرزه بر اندام دشمن انداخته بود بارها دنبال ترور او بودند در حقیقت آمریکا سید ما را ترور کرد و بشهادت رساند و منتظر سیلی محکم از جبهه مقاومت باشد.

عاشوری تاکید کرد: ما تا نابودی این غده سرطانی از پا نخواهیم نشست و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستیم.

مراسم سوگواری به مناسبت شهادت سید جبهه مقاومت آیت الله سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان محور مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عاشوری و با مداحی کربلایی غلامرضا آذر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) بندر سیراف برگزار شد.