وزیر کشور با بیان اینکه باید نوع درمان‌های جدید معتادان بررسی شود، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند در شهرها و استان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت (فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها) با حضور اسکندر مؤمنی وزیر کشور و علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ٩ مهرماه برگزار شد.

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان گفت: از تلاش‌های برادر خود آقای کاظمی کمال تشکر دارم، کمک‌های بسیار بزرگی در این حوزه داشتند. همچنین بابت انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور در انتخاب آقای کاظمی به عنوان ریاست آموزش و پرورش تبریک عرض می‌کنم.

مؤمنی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی دغدغه بزرگ کشور است، همانطور که رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند. حضور آقای کاظمی در آموزش و پرورش یک فرصت بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: توصیه‌ای که به ستاد مبارزه با مواد مخدر دارم این است که، با وزارت آموزش پرورش در حوزه پیشگیری ارتباط داشته باشند چرا که صرفاً می‌تواند تا ٩٠درصد ما رو به جلو پیش ببرد. در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند در شهرها و استان‌ها باید این حوزه را پیش ببریم.

مؤمنی افزود: با توجه به اینکه عده‌ای از والدین خود از معلمان هستند، بزرگترین ظرفیت ممکن در این حوزه می‌تواند باشد. اگر فقط در همین وزارت تمرکز داشته باشند می‌توانند بسیاری از مشکلات حوزه آسیب‌ها را برطرف کنیم. بنابراین اولین اولویت ما باید وزارت آموزش و پرورش باشد.

وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری و درمان معتادان ایجاد شده است و خوشبختانه کمبود ظرفیت درمان نداریم، اما باید کارهای درمان هدفمند انجام شود و نوع درمان‌های جدید بررسی شده و متناسب با کشورمان داروهای درمان ایجاد شود. خوشبختانه در کشورمان ثمن‌های مختلفی برای درمان وجود دارد.