بیرجند-معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در مدت ۶ ماهه امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر نخعی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح راهبران شغلی راهبردی برای توانمندسازی محرومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اساسی امداد برای مشارکت فعالان کسب و کار و کارآفرینان در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه طرح راهبری شغلی و بکارگیری اقشار نیازمند در طرح کارفرمایی است، گفت: طی مدت ۶ ماهه امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند.

نخعی ادامه داد: کارفرمایان با بکارگیری تعدادی از مددجویان این نهاد موفق به اعطای تسهیلات شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد جنوبی با تأکید بر این موضوع که کارآفرینان افراد خلاقی هستند که از فرصت‌ها و منابع موجود بهترین بهره‌برداری و برای خود و افراد دیگری اشتغال ایجاد می‌کنند، افزود: پرداخت تسهیلات کارفرمایی و راهبری شغلی باعث رشد اقتصادی مشاغل کوچک که بیشتر ستون فقرات اقتصاد شده و از طرفی باعث توسعه کشور، ایجاد رفاه، شناخت فرصت‌های مناسب و افزایش تولید می‌شود.

نخعی یادآور شد: کارآفرینان و راهبران در اجتماع سبب پویایی و افزایش بهره‌وری شده و در سطح اجتماع ارزش کار را افزایش می‌دهند و روحیه سعی و تلاش در بدنه جامعه هدف را بالا می‌برند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد جنوبی بیان کرد: گام نهادن خیران و کارآفرینان در این مسیر نه تنها اجر معنوی و اخروی عظیمی در بر خواهد داشت بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی نیز با ارائه بسته‌های تشویقی نیز در این زمینه یاریگر خواهند بود.

نخعی یادآور شد: این بسته تشویقی شامل پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال (تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار) پس از اطمینان واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و با اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به کارگیری شده مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان حداکثر تا سقف ۴ میلیارد تومان بابت هر کارگاه از تسهیلات بانکی است.