شهرکرد-مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از به نمایش درآمدن مستند «پا به توپ» در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند اوراسیا که در کشور روسیه برگزار می‌شود، خبر داد.

اردوان محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مستند «پا به توپ» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین اسیوند محصول مرکز مستند سوره تولید شده در حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند اوراسیا که در کشور روسیه برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

وی افزود: این جشنواره توسط کشورهای مشترک المنافع برگزار می‌شود و از سراسر جهان فیلم‌های مستند در آن به رقابت می‌پردازند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرهای میزبان این رویداد فرهنگی اسمولنسک (در کشور روسیه) و مینسک (در کشور بلاروس) هستند و شامل نمایش فیلم‌ها، مسترکلاس‌های آموزشی و میزگردهای نقد و بررسی فیلم است، این جشنواره همچنین بخشی برای رقابت فیلم‌های ساخته شده توسط مستندسازان جوان را دارد.

محمودیان عنوان کرد: از سال ۲۰۱۶ این رویداد با هدف حفظ تعامل فرهنگی، تاریخی، اطلاعاتی و خلاقانه در فضای اوراسیا راه‌اندازی شده است و پخش جهانی این مستند به عهده مرکز بین‌الملل حوزه هنری کشور است.

وی درباره مستند «پا به توپ» خاطرنشان کرد: این اثر نگاهی به فرهنگ و زیست بوم مردمان استان چهارمحال و بختیاری دارد و تلاش و امید دو برادر با نام‌های «ابوالفضل» و «علی»، که ساکن یکی از روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری هستند، در ورزش فوتبال و رسیدن به آرزوهایشان را به تصویر کشیده است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال نهمین دوره این جشنواره از ۳۰ سپتامبر تا ۴ اکتبر برابر با ۹ تا ۱۳ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.