سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید همزمان با تشدید عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، مدعی شد که واشنگتن حضور نظامی خود را در منطقه حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی، در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و افزایش عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی پس از ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که حضور نظامی «قدرتمند» آمریکا در منطقه حفظ خواهد شد.

کربی با اشاره به اعزام نیروهای اضافی به منطقه از آوریل امسال و پس از عملیات «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو، مدعی شد: توانمندی نظامی ما(در منطقه) برای دفاع از خودمان و کمک به اسرائیل برای دفاع از خود، بسیار قدرتمند است.

پنتاگون در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که به یک ناوگروه ضربتی و همچنین یک واحد ویژه نیروی دریایی دستور داده شده است تا در شرق مدیترانه فعال بمانند. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اضافه کرد که آمریکا در روزهای آتی، توانمندی‌های پدافند هوایی خود را نیز در منطقه تقویت خواهد کرد.

به‌دنبال ترور و شهادت سیدحسن نصرالله در حملات هوایی روز جمعه رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان، تنش‌ها در منطقه خاورمیانه تشدید شده است. با این حال، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد که آمریکا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تخلیه فوری اتباع این کشور از لبنان ندارد.