معاون بهداد فراجا برنامه های هفته انتظامی در حوزه بهداشت و درمان را تشریح کرد و از اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی، اهدای خون و خدمات دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ دکتر یعقوب منصوری، معاون بهداد فراجا گفت: معاونت بهداد فراجا هم راستا با اهداف برگزاری هفته انتظامی، امسال نیز تلاش می‌کند با بهره‌برداری از توانمندی‌های بهداشتی، امدادی و درمانی، علاوه بر تبلیغات، معرفی مأموریت‌ها و جلب اعتماد مردم در راستای سطح سلامت جامعه، اقدامات مؤثری انجام دهد.

معاون بهداد فراجا ادامه داد: تلاش کرده‌ایم برنامه‌های امسال هفته انتظامی بر مبنای رعایت اصل صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها و در عین حال، افزایش برنامه‌های مؤثر، اثربخش، پرمخاطب، فراگیر همچنین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدوین و اجرا شود.

وی با اشاره به هماهنگ‌سازی و ایجاد وحدت رویه در برگزاری و اجرای برنامه‌های هفته انتظامی در معاونت‌های بهداد انتظامی و مرزبانی استان‌ها، عنوان کرد: اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به خانواده کارکنان و عموم مراجعان در معاونت بهداد فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان‌ها در یک روز از هفته انتظامی و برپایی چادرهای سلامت در میعادگاه‌های نماز جمعه توسط معاونت بهداد فرماندهی انتظامی و ارائه خدمات پایش فشارخون و مشاوره‌های بهداشتی، تغذیه، روان‌شناسی و اندازه‌گیری قد و وزن پیش بینی شده است.

این مقام ارشد حوزه بهداشت و درمان فراجا، اهدای خون را از دیگر برنامه‌های محوری هفته انتظامی ذکر کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان‌ها و استقرار واحدهای سیار اهدای خون، انتظار می‌رود کارکنان طبق روال هر ساله، مشارکت مطلوبی در این عمل خیرخواهانه داشته باشند.

منصوری در خصوص برنامه‌های بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فراجا در هفته انتظامی ۱۴۰۳ به اجرای طرح ویزیت رایگان پزشک عمومی و دندانپزشک به مدت یک روز، برگزاری مراسم تجلیل از کارکنان نمونه و وابستگان نیروهای مسلح، عیادت مدیران و مسئولان ارشد فراجا از بیماران بستری و اهدای خون اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های مشابه ویزیت رایگان پزشک عمومی و دندانپزشک و اهدای خون در بهداد دانشگاه جامع علوم انتظامی امین، مراکز آموزشی فراجا و بهداد پلیس‌های تخصصی از پشتیبانی بهداشتی، امدادی و درمانی از رزمایش‌ها، مسابقات ورزشی، مراسم غبارروبی مزار شهدا و مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا به مناسبت هفته انتظامی خبر داد.

معاون بهداد فراجا آگاه‌سازی عموم مردم نسبت به مأموریت‌ها و خدمات معاونت بهداشت، امداد و درمان فراجا، ارائه خدمات رایگان به مردم در مراکز درمانی فراجا به‌ویژه مناطق محروم و کم برخوردار، ارائه خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی به کارکنان و خانواده‌ها و ارتقای سطح تعامل و جذب خدمات از سایر دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و مردم‌نهاد را از اهداف و محورهای اجرای برنامه‌های بهداشت و درمانی معاونت بهداد فراجا در هفته انتظامی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز شاهد برگزاری هرچه کیفی‌تر و باشکوه‌تر برنامه‌های هفته انتظامی با شعار"پلیس هوشمند، مردم قانون مدار" باشیم.