نوشهر- ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات انواع کالاها را سال جاری در استان ۹۶۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۴۲ کشور صادر شده است.

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲۵ قلم انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷۲ میلیون دلار ازطریق گمرکات استان مازندران به ۴۲ کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان با بیان افزایش صادرات انواع کالا گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۹۶۱ هزار و ۱۰۳ تن کالا به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار از گمرکات مازندران صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۵ قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل اظهار داشت: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۶۲ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۲۳ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۱۹ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۸ میلیون دلار و مصنوعات آن، مصنوعات و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۵ میلیون دلار پنج قلم اصلی صادراتی بوده که سهم ارزشی ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

به گفته وی این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهدو متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی گمرکات مازندران به رقم ۱۸۰ دلار رسیده است.

جمشیدی یا بیان صادرات به ۴۲ کشور، در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با ارزش ۷۱ میلیون و ۲۶۶ هزار دلار اولین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران، روسیه با ارزش ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزاردلار، ترکمنستان با ارزش ۱۳ میلیون و ۲۳ هزار دلار، قزاقستان با ارزش ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار و پاکستان با ارزش ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار پنج کشور نخستی بودند که در مجموع بیش از ۱۴۶ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۸۴ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.