همدان ـ تردد در جاده های همدان در شهریور ماه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح دوشنبه مهر، مهرداد آهکی اظهار کرد: تردد در جاده‌های استان همدان در شهریور ماه ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ۵ میلیون و ۷۲۲ هزار تردد رسید.

وی با اشاره به اینکه این افزایش در حالی رخ داده است که محور سه راهی بهار-همدان با بیش از ۵۰ هزار تردد روزانه، پر ترددترین محور استان بوده است،

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: این افزایش نشان‌دهنده رونق سفرهای بین‌شهری و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در استان است.

آهکی با اشاره به آمار روند روزانه تردد بین استانی شهریور ماه افزود: متوسط تردد بین استانی روزانه شهریور ماه امسال ۱۸۶ هزار و ۲۰۵ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: در این مدت محورهای دارای بیشترین تردد سه راهی بهار -همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۲۶۲ خودرو بوده است.

وی همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در شهریور ماه امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بیشتر محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش حداقل ۲۵ درصدی تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در شهریور ماه اشاره و تاکید کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان ۶۷۹ هزار و ۸۴۵ وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها مشاهده شده است و استان‌های مرکزی، تهران و کرمانشاه بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

آهکی افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل، از مجموع ۲۱ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۲۲ تردد ثبت شده در استان همدان، ۱۴۱ هزار و ۱۷۸ مورد انواع تخلفات به تفکیک ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۱۰۰ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذی‌ربط است گفت: تخلفات ثبت شده در استان به تفکیک ناوگان در شهریور ماه به ترتیب مربوط به وسایل نقلیه شخصی، ناوگان باری، اتوبوس و در نهایت سواری عمومی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در مرداد ماه به ترتیب مربوط به آزاد راه همدان – ساوه و بالعکس و محورهای ملایر- همدان، و سنندج به همدان بوده است.