قزوین-امام‌جمعه محمودآباد گفت: دولت باید رویکرد دیپلماسی مقاومتی داشته باشد و رویکرد آن نباید از قالب مقاومتی به حالت التماسی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حوادث اخیر در لبنان و جنایت‌هایی که توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام می‌شود از موضع قدرت نبوده و به معنای اینکه صهیونیست پیروز میدان است نیست بلکه این جنایت‌ها از ضعف، استیصال و ناچاری اوست.

امام‌جمعه محمودآباد بیان کرد: اینکه امروز صهیونیست فرماندهان ارشد جبهه مقاومت و حزب‌الله را مورد هدف قرار داده به این معنا است که اقدامات جبهه مقاومت و حزب‌الله در خصوص صهیونیسم اثرگذار بوده و توانسته ضربات سختی را به آن وارد کند و با توجه به اینکه صهیونیست توان مقابله با این جبهه را ندارد اقدام به ترور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیسم از درون دچار فروپاشی شده و امنیت خود را از دست داده است عنوان کرد: صهیونیسم امروز به دنبال تأمین روحیه و امنیت برای جبهه خود است که البته این امر مقطعی بوده و هست و بی‌شک اقدامات او بی‌پاسخ نخواهد ماند و در واقع او با انجام چنین اقداماتی امنیت خود را به خطر انداخته است.

این مسئول ادامه داد: زمانی که نتانیاهو در سازمان ملل طرح می‌کند که حزب‌الله و جبهه مقاومت اسرائیل را به شهر ارواح تبدیل کرده است یعنی او نیز متوجه فروپاشی خود است و لبنان، حزب‌الله، جبهه مقاومت و جهان اسلام این اقدام صهیونیست را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وی ابراز کرد: رهبر انقلاب دفاع و حمایت از حزب‌الله را واجب دانستند اما اینکه آیا این حمایت بر تک‌تک افراد واجب بوده یا اینکه هر فردی باید به‌صورت شخصی در این حمایت حاضر شود؟ یا اینکه وظیفه هر فرد چیست؟ باید در پاسخ گفت که اگر فراخوانی از جانب حزب‌الله اعلام شد کسانی که شرایط حضور دارند می‌توانند در این جبهه حاضر شوند اما در شرایط کنونی حمایت ما در ابعاد مختلف تعریف و تعبیر می‌شود

موسوی خاطرنشان کرد: انتقام از صهیونیست و اجرای انتقام سخت مسیر ما بوده و هست و اکنون نیز ما در حال انتقام سخت هستیم، هزینه‌هایی را نیز به آمریکا تحمیل کردیم که این انتقام در واقع حمایت از حماس، حزب‌الله، جبهه مقاومت و در نهایت امت اسلامی است یعنی جبهه مقاومت در تمام این کلمات تعبیر می‌شود اینکه امروز صهیونیست‌ها دست به چنین اقدام جنایت‌کارانه‌ای می‌زنند حاصل انتقام و آسیبی است که از جبهه مقاومت دریافت کرده و این حمایت و انتقام ما ادامه‌دار خواهد بود.

حمایت از جبهه مقاومت باید در دستور کار دولت باشد

وی با تأکید بر اینکه حمایت از جبهه مقاومت باید به‌صورت مادی و معنوی باشد عنوان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه دولت حمایت مادی و معنوی از جبهه مقاومت است و دولت باید در صورت نیاز امکانات و تجهیزات موردنیاز از جمله تجهیزات نظامی و پزشکی و یا کادر امدادی و پزشکی را در اختیار جبهه مقاومت قرار دهد.

این مسئول تأکید کرد: دولت باید رویکرد دیپلماسی مقاومتی داشته باشد و رویکرد آن نباید از قالب مقاومتی به حالت التماسی تبدیل شود، موضع نظام در این برهه از تاریخ باید طلبکارانه باشد و ما بدهکار نباشیم بلکه تهاجمی وارد موضوع شویم چرا که ما نسبت به صهیونیست طلبکاریم.

وی افزود: اتحاد و انسجام موضع دولتمردان همانند گذشته باید به یک ید واحد تبدیل شود یعنی مسیر و رویکرد همگی یکی باشد و به تعبیر دیگر رویکرد گذشته در دولت‌مردان تقویت شود.

موسوی مطرح کرد: رسالت مردم در این میان نیز می‌تواند در قالب حمایت‌های مادی و معنوی منعکس پیدا کند و هر کس به‌تناسب توان و ظرفیت خود در این عرصه گام بردارد.

وی یادآور شد: در شرایطی که کشور در ۵ روز عزای عمومی قرار گرفته مساجد هیئات و اماکن مذهبی باید نسبت به این امر کوشا باشند و فضاسازی شهری نیز شمایلی از حمایت از فلسطین داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص حمایت‌های مادی نیز مراجع بخشی از خمس را که مال امام است به مسئله حمایت از جبهه مقاومت اختصاص دادند و مردم نیز به فراخوران خود می‌توانند در این حمایت‌ها دخیل شوند.

این مسئول در پایان گفت: مردم برای اینکه بتوانند انتقامی واقعی، سخت و پشیمان کننده بگیرند باید در ابتدا فریب جنگ رسانه را نخورند امپراتوری رسانه امروز در حال القای مطالبی است که در راستای آن بتواند جبهه مقاومت حزب‌الله را ضعیف جلوه دهد مردم را نسبت به این موضوع ناامید کند که در این بین رسالت اصلی ما دم ورود به جنگ رسانه‌ای و تهدید دشمن است.